Vraagje over dekens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Weggebokt

Vraagje over dekens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 14:21

Hallo!
Ik kijk best wel vaak naar dekens voor paarden (weet eigenlijk niet waarom)
Maar ik zie dat er eigenlijk heel veel verschillende dekens zijn!
Mijn verzorg paarden hebben eigenlijk alleen een winterdeken op in de winter en een vliegendeken in de zomer.
Maar er zijn dus ook stal dekens, regen dekens, zomer dekens etc
Mijn vraag is eigenlijk, als je in de winter een winterdeken op doet, hoef je toch niet perse een stal deken op te doen als je ze op stal hebt staan?
En het zelfde met regen dekens, winter dekens zijn toch ook water dicht? Of moet je daarvoor perse een regen deken kopen?

Hopelijk kan iemand mij het antwoord geven want ik ben een beetje verward :o

Alvast bedankt!

Roosje_

Re: Vraagje over dekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:26

Een regendeken is vaak een ongevoerde deken maar beschermd wel tegen wind en vocht.
Als je een paard veel op stal hebt staan is het niet nodig een waterdichte winterdeken op te doen en daarvoor is de staldeken. Vrij logisch?!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 14:34

Oh zo, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 14:35

Nou, als je je paard in de winter zet met alleen een regendeken, is dat veel minder warm omdat daar geen voering inzit :P

Staldeken is meestal wel fijn voor de paarden, omdat ze dan meestal een geschoren vacht hebben (als ze een ongeschoren vacht hebben hoeven ze meestal geen deken op), in de stal kan het namelijk niet altijd warm zijn.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 19:01

Ik gebruik geen staldekens maar eigenlijk alleen outdoordekens, dus gewoon winterdekens die gevoerd zijn én waterdicht en stukken steviger. En hij staat savonds gewoon op stal maar anders zou je 2 keer dekens moeten wisselen. Zou ik staldekens gebruiken dan moet ik in de ochtend een regendeken eroverheen moeten doen tegen de eventuele regen enzo.