Hoofdstel met lage neusriem met Knevelbit ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Hoofdstel met lage neusriem met Knevelbit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 18:12

Hoi Bokkers ,

ik heb een vraagje aan jullie en hoop dat jullie mij antwoord er op kunnen geven. Vanmiddag was ik bij een oude pony club genoot die mij mee vroeg om naar haar verzorg paard te kijken als zij hem reed. Zij rijdt hem met een hoofdstel met lage neusriem met een Knevelbitje .

NU is mij vraag kan je beter een hoofdstel met een gecombineerde neusriem met Knevelbitje rijden ?
Ik vind het bij een lage neusriem en de knevel bitje zo dicht op elkaar zitten , wat vinden jullie hier van ??

Ik zeg knevelbitje met een gecombineerde neusriem .

Mizora

Re: Hoofdstel met lage neusriem met Knevelbit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:37

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:38

Hier komt het knevelbitje soms al onder de "hoge" neusriem te zitten die laag zit. Maar helaas zijn knevelbitjes bij shetlander sowieso uit verhouding. :+

Hier rechts op de foto. _O-
Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:39

knevels zijn hele fijne bitten. Alleen ik rij er niet meer mee omdat het puntje van mijn knevel steeds onder mijn geconbineerde neusriem schoof. Dus ik denk dat met een lage neusriem een prima combi is :j

Volgens mij mag de neusriem van mizora wel een gaatje lager naar mijn mening :o

kevertje04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:46

Mijn oude verzorgpaard had een knevel met een gecombineerde neusriem. In het begin zat ik er ontzettend mee te klooien omdat ik watertrensen gewend was en alles alleen maar in de weg zat hierbij :')
Tijdens het rijden zat alles overigens gewoon goed.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 19:04

Mizora schreef:
Ik gebruik mijn kneveltrens altijd in combinatie met een lage neusriem. Ik vind het heel fijn rijden.

https://scontent-a.xx.fbcdn.net/hphotos ... 1025_n.jpg

Bij het paard zat de neusriem lager als bij jou op de foto. De neusriem zat op de normale wijze als het hoort , dus het knevel zit er boven. We hebben geen foto gemaakt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:05

Ja natuurlijk, ik heb lange tijd met een gecombineerde neusriem icm knevelbit gereden, kan prima, imo zelfs net wat beter dan met een hanoveraanse neusriem. Zichtbaar op de (stand)foto 3 in mijn profiel, al kauwde hij daar net op het bit waardoor het kantelde.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 19:31

Ik heb de lage neusriem vrij hoog. Hij zou in principe 1 gat lager kunnen, maar heel veel lage neusriemen zitten veel te laag. Zoals hij zit stabiliseert hij het bit het beste, en dat is best fijn bij ruiters die net leren rijden/veel losse teugelwerk.

De neusriem zit zoals hij hoort overigens qua riempjes etc. Ook de knevel zit hoe hij hoort (mits je geen knevelriempjes gebruikt).

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 08:47

Als ik nog eens een keertje mee ga dan zal ik de neusriem iets hoger hangen. Mijn tinker ruin rijd ik ook met een lage neusriem en wil ook over stappen naar een knevel bitje. Dan weet ik nu hoe ik de neusriem moet hangen.