Goed zadel voor een klein budget?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Goed zadel voor een klein budget?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 17:02

Hallo bokkers,

Voor mijn kruising quarter X tinker ben ik op zoek naar een nieuw zadel. Momenteel heb ik een Wintec 500 (oude versie) maar die is net te klein voor mijn kont :=
Nu zoek ik een ander zadel, tweedehands, met een budget van €200 euro.
Uiteraard komt er een zadelmaker langs om te kijken of het zadel goed ligt en om het zadel evt aan te passen, ik ga er niet zomaar wat op gooien!

Het liefst heb ik iets met verwisselbare boom omdat ze nog jong en in de groei is.
Dressuurzadel sowieso!
Zitmaat 17,5"
Wintec vind ik op zich prima, maar ik wil dan als ik voor Wintec ga graag de nieuwe 500 en die zijn iets te prijzig nog tweedehands.
Het zadel hoeft geen diepe zit of super veel kniewrong te hebben, daar heb ik namelijk een hekel aan :Y)

Als iemand advies heeft hoor ik het graag!

Annelove16x

Re: Goed zadel voor een klein budget?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:12

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:17

Marktplaats en de boktmarkt goed in de gaten houden! Kijk goed naar je eigen zadel, en zoek naar vergelijkbare zadels (dus vorm van de kussens enz.)
Zo is de kans wat groter dat je een zadel koopt die daadwerkelijk kan passen.

En zet een gezocht advertentie op bokt.

Je vindt echt wel een leuk zadel voor die prijs! Heb laatst een mooi passier zadel gekocht voor €175!

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:56

Ikzelf heb een Riderpro Neptunes.
Ik heb deze gekocht omdat m'n paard ook nog in de groei is en ik graag verwisselbare boom wilde.
En het mooie: nieuwsprijs €180,- :Y)