Ervaringen Equifit beschermers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fransje23

Ervaringen Equifit beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 09:29

Voor min paard met een schiefel aan de binnenkant van het pijpbeen was ik op zoek naar luchtige beschermers. De beschermers moeten geen water opnemen, tegen wat ruiger terrein (strand/zee/duinen) kunnen en boevnal de schiefel niet irriteren.
Uiteindelijk ben ik op deze beschermers uitgekomen:

http://www.kooleruitersport.nl/p-equifit-peesbeschermers-voor-6443

Wie heeft daar ervaring mee?

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 11:50

Beetje een laat antwoord, maar moest je nog informatie willen...ik heb deze beenbeschermers.
Maar ze nemen wel water op hoor! Ze zitten zeer zacht aan het been maar de benen zweten er toch onder en in de winter zijn ze eerst wel heel erg stijf omdat het T-foam pas zacht wordt bij warmte. Ook vraag ik me af hoe comfortabel het onderste riempje is dat eigenlijk bijna over de kogel loopt. Ik gebruik ze nu niet meer door andere omstandigheden maar ik zou ze niet opnieuw kopen.
Kortom naar mijn mening zijn geld niet waard...

EdkingEnzo

Re: Ervaringen Equifit beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 12:35

Ik ben ook op zoek naar goede peesbeschermers, mijn paard heeft aan allebei de benen een schiefel op de zelfde plek als TS. En deze peesbeschermers werden mij ook aangeraden maar als ik dat zo lees is het dus zonde.. Ze zijn ook wel heel prijzig..

Ik volg nog even!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-14 19:58

Ik heb de beschermers inmiddels wel gekocht en ze vormen heel mooi om de schiefel! Heb er te weinig eht meegereden om te kijken hoe warm het er onder wordt.
Ze zijn als het koud is wat stugger maar dat is eenvoudig op te lossen. Gewoon om doen even wachten, en bijvoorbeeld hoofdstel doen, en daarna nog even de beschermers aantrekken.

Itamarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 08:41

Inderdaad voor paarden met een schiefel zijn het wel goede beenbeschermers.