Past deze Rambo sweetich hoody deken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cecil

Past deze Rambo sweetich hoody deken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:38

Graag jullie mening:

Normaal heeft mijn ( jong spierloos) paard maat 185.
Nu moest ik kiezen tussen 183 of 191.
Omdat 185 perfect zit ( totaal niet ruim)maar voor 191 gegaan.
Aangezien ik ze dan liever wat ruimer heb.
Alleen valt hij echter wel erg lang uit, waardoor ik ik bang ben
dat de deken gaat trekken en schuren.
Alleen bij een maat kleiner 183 ben ik bang dat hij te krap wordt
op de borst en te kort bij de nek etc.

Wat zullen jullie doen?
Op de laatste foto zie je de lange lengte erg goed.

http://www.mijnalbum.nl/Album=PKYDBQSA#ACZSRXTE

http://www.mijnalbum.nl/Album=PKYDBQSA#8KGQCZ3I

http://www.mijnalbum.nl/Album=PKYDBQSA#WU4CZNF4

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:40

Mijne is ook zo lang en die van mij heeft geen schuurplekken er van. Ik denk maar zo hoe langer hoe minder muggen
Edit: zie nu pas de foto van zijn kont, daar is hij inderdaad aan de lange kant. Wat je evt kunt doen mocht je het idee hebben dat de 183 binnen een halfjaar te klein is ivm groeien. Dan kun je deze maat houden en heb bovenop zijn kont dubbelpakken en vast stikken, groeit hij nog dan kun je het loshalen. Doen wij hier ook als ze nog jong zijn en moeten uit zwaren.
Laatst bijgewerkt door MelissaV op 02-05-14 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:41

Die is duidelijk wel te lang. De 183 valt gewoon als 185 is mijn ervaring :)

kimberly1995

Re: Past deze Rambo sweetich hoody deken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:42

Die is wel echt te groot..

Sheeltje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:44

ziet er voor mij gevoel erg groot uit vooral aan de achterkant staartflap boven stuk hoort toch hoger te liggen of denk ik verkeerd :o

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 12:44

Bij die van mij is het ook net een jurk, aan de zijkanten is de deken gewoon vrij lang. Maar op je foto van de achterkant is hij wel erg lang, zo te zien zou je wel een maat kleiner kunnen proberen, geloof dat je daar wel zeker 10 cm over hebt van naad deken/staartflap naar begin staart.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 12:45

Ik zit er inderdaad ook aan te denken om toch maar een maat kleiner te bestellen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 13:03

Ik zou ook een maat kleiner bestellen en kijken hoe die valt. Je kan deze of de maat kleiner altijd weer terug sturen nadat je hebt gepast en een keuze hebt gemaakt welke je het beste vind vallen.
Ik heb deze deken ook en het viel mij ook op dat het bij de achterhand laag valt maar zo erg als bij jouw paard is het niet.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 14:13

Ik had eerst ook een deken die zo viel als deze, maar ik heb na een paar maanden een maat kleiner gekocht. Blijkbaar valt de rsih groot. De mijne kreeg juist schuurplekken van de grote deken, door het naar achteren trekken.
Ik zou een maat kleiner doen.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:31

Twee maten te groot. Volgens vertegenwoordiger Bucas kopen de meesten te grote dekens voor hun paard, waardoor de pasvorm niet meer goed is en de deken juist gaat schuiven.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 16:35

Ik heb hier altijd te grote dekens op liggen (vliegendekens, winterdekens, zomerdekens, zweetdekens), juist zodat de kont goed bedekt is. Heb nooit last van naar achter trekkende dekens (behalve bij één zweetdeken).

Ik zou inderdaad zoals iemand hier oppert de deken een beetje korter maken door dubbel te vouwen en te stikken.

cecil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-14 17:43

Bedankt voor jullie reacties.

Ik zit nog in dubio of ik hem moet ruilen voor een kleinere maat of idd even bewerken met de naaimachine

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:49

Ik denk dat als je een maat kleiner neemt, dat hij dan gaat trekken bij de borst en op zijn zij vind ik hem ook niet breed vallen. Lang is toch niet erg? Als hij maar niet naar achteren gaat trekken en over de schoft trekt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 17:50

Ik zou hem innemen op zijn rug,ik denk dat een maand kleiner krap gaat worden op zijn nek en borst zit hij niet gek.

daan_jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:24

ik vind hem te groot, zou een maatje kleiner doen

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:40

Joh...die is feulstegroot hoor :o

De Sweet Itch staat er ook om bekend dat zij erg ruim vallen. Voor mijn Welsh Cob (1.49) in de groei (welke normaal 1.85 heeft) had ik een 1.75, dit paste haar prima. Ook toen zij nog wat groter groeide. Totaal geen last gehad van schuurplekken...integendeel :)

Dat de deken bij de jouwe voor krap lijkt komt omdat deze simpelweg te groot is. Lijkt tegenstrijdig, maar je zal zien dat met een maat kleiner het aan de voorkant ook prima gaat passen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 18:43

Deze zit inderdaad wel heel erg ruim.
De Sweet Itch viel bij mijn paard niet ruim in zijn normale maat. Was een fries, maar wel eentje die geen al te brede borst e.d. had (luxe gebouwd en pastte altijd in alle soorten dekens, heb daar nooit problemen mee gehad) Bij mijn fries zat de Rambo juist net wat krap, maar kon er nog wel mee door in zijn normale dekenmaat. Als ze eenmaal die deken even aanhebben, rekt dat hier en daar nog wel wat.. Bij die van mij tenminste wel, aangezien paardlief fan van rollen was haha..
Maar deze zit wel erg ruim ja, denk dat dit niet prettig is voor het paard zelf met die ruime flappen overal.
Maar bij de nek/oren en borst zit hij imo juist wel weer goed, dus misschien inderdaad de deken inmaken op zijn rug. Een maatje kleiner gaat misschien dan weer te krap zitten rondom nek/oren en borst