Bitloos vraagje.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

laura1705

Bitloos vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 16:08

Vandaag voor het eerst bitloos gereden met mijn rambo micklem multi. Het ging erg lekker en paard reageerde er best goed op. Ik had het hoofdstel kingekruist ingesteld, echter vind ik dat je het snel scheef trekt. Is dat normaal? Of heb ik dan toch teveel druk op 1 kant. Het stuk dat door de ringetjes zit was op een gegeven moment aan de ene kan langer dan aan de andere kant, waardoor je teugels niet meer evenlang zijn.
Na een tijdje rijden begon mijn paard erg met zijn hoofd te gooien, hoe kan dit? Last van hoofdstel?
Toen ik het hoofdstel af deed bleken er kale plekjes op de neus onder de neusriem te zitten. Heb je dit altijd? Of kan je dit ook voorkomen?

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Forny

Re: Bitloos vraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:20

Ik heb zelf geen ervaring met dat hoofdstel. maar dat gebeurd vaker met kin/kaak gekruist. dan is de 'release' van de touwtjes niet goed :) systeem is inderdaad niet geschikt om met veel druk te rijden. maar dat verschilt echt per hoofdstel. je kan dat hoofdstel ook afstellen als side-pull toch? misschien dat je dat beter kan proberen. of de touwtjes waren te strak kan natuurlijk ook ;)

kan me voorstellen dat als de touwtjes niet meer losgaan je paard gaat schudden ja, is veel te strak! en dat schuurplekje komt misschien door het kaptoom ringetje die op de neusriem zit van dat hoofdstel? misschien bontje oid eronder

laura1705

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 16:28

Er zitten geen touwtjes aan, maar is een leren riempje. Zaterdag zal ik hem als sidepul proberen en even een bontje voor onder de neusriem halen.

Forny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:29

ja riempje/touwtjes haha. succes, hoop dat het dan beter gaat!