Het zal een beetje van je paard afhangen 
Ik heb zelf een pony en vind de Barefoot singel toch wel vrij breed, maar dat is tegenwoordig normaal dat singels zo breed of vaak nog breder zijn...
Natuurlijk verdeelt een brede singel wel de druk over een grotere oppervlakte, maar als die dan vervolgens door de breedte erg dicht achter de ellebogen komt te liggen dan kan je beter een smallere singel hebben vind ik.
De Rossner is erg leuk zo met die V-gespen, maar dat het metalen deel precies op het smalste stuk van de singel ligt is dan weer niet zo geweldig. Erg veel risico dat de elleboogplooitjes dan in aanraking komen met het metalen stuk waar het V-riempje doorheen glijdt waardoor je open plekjes krijgt achter de ellebogen. Niet zo handig dat dat metalen deel precies op het smalste stuk van de singel ligt.
Daarom heeft Barefoot ook van die grote stukken leer onder de gespen zitten: zodat er geen huidplooitjes in aanraking met de gespen komen. Maarja die grote flappen leer vind ook niet iedereen fijn....
Het is dus maar net kiezen welke voor- en nadelen beter bij je paard passen 
Overigens zie ik dat op de foto van de Barefoot-singel nog een oud model staat, zo worden ze al een tijd niet meer geleverd. Dit is het huidige model:
http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/Zadel ... Leder.html