Heb ik goede stof om een dekje mee te maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eileentjehh

Heb ik goede stof om een dekje mee te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-14 21:10

Hoi Bokkers,

Ik wilde zelf graag een dekje maken, maar ik weet niet of mijn stof goed is. Dit is de stof, het is katoen, maar ik weet niet of dit goed is om een dekje mee te maken, daarom was mijn vraag ook: Kan ik met deze stof een dekje maken??

(en waar kan ik het dekje het beste mee opvullen?)

Afbeelding
Afbeelding

ilse06snssel

Re: Heb ik goede stof om een dekje mee te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 16:51

Ik denk dat de stof wel goed is hoor zolang het katoen is! Ik zou de stof opvullen met fiberfill, dit zit ook in een normaal dekje en je kunt de dikte zelf bepalen! Moet je even googlen! ;)

WorthTheWait

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:34

ilse06snssel schreef:
Ik denk dat de stof wel goed is hoor zolang het katoen is! Ik zou de stof opvullen met fiberfill, dit zit ook in een normaal dekje en je kunt de dikte zelf bepalen! Moet je even googlen! ;)

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:02

Op de foto zie ik fleece, dus 100% polyesther. Aan de onderzijde kan het wel, aan de bovenzijde gaat je zadel er op glijden.
Dus in de winkel echt naar katoen, jeans, jute of linnen stoffen kijken. Voor de vullen neem ik zelf altijd de 200gr of 300gr.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:08

Ik vindt het persoonlijk ook op fleece lijken, geen katoen. Foto kan bedriegen natuurlijk. Bovenop lijkt mij katoen ook gewoon het makkelijkst. In de winkel rade ze me canvas aan voor de onderkant is wat steviger en zweet minder snel voor het paard. Dik en stevig katoen kan natuurlijk ook. Het ligt eraan hoe dik je je dekje wilt. Ik ga in mijn zelfgemaakte dekje 100 gram fiberfill doen, andere vinden 200 of meer prettiger.

Eileentjehh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-14 11:55

Bedankt voor jullie reacties!