Vooral de lengte dus eigenlijk Dressuurdekjes zijn over het algemeen langer
HorseTopShop
Geplaatst: 27-04-14 18:57
Een dressuurdekje loopt aan de voorkant recht naar beneden terwijl een veelzijdigheiddekje een bolling aan de voorkant heeft. Een dressuurdekje is naar benden ook langer.
MarliesV
Geplaatst: 27-04-14 18:57
Dressuur dekjes zijn langer dan vz dekjes. In de lengte onder de zweetbladen.
ambernostar
Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-14 18:59
zou het uitmaken welk dekje je onder het zadel doet, want ik heb een dressuur zadel kan daar ook een veelzijdigheid dekje onder?
Mijn veelzijdigheidsdekjes zijn te kort voor mijn dressuurzadel.. andersom kan wel (maar dan ziet het er weer raar uit vind ik? :p)
MarliesV
Geplaatst: 27-04-14 19:05
Dat kan wel. Je hebt alleen kans dat een deel van je zadel onderaan dan direct op de huid van je paard ligt. Is niet erg voor je paard maar het leer van je zadel wordt wel eerder aangetast door het zweet.
EsmeeSenja
Geplaatst: 27-04-14 19:50
Ik denk altijd maar: Een mooi en comfortabel sjabrak is het beste wat je kan krijgen Maar toch ga ik liever voor dressuur
het kan wel. maar dan komt het op gekke plekken onder je zadel uit en op andere plaatsen waar je dekje hoort te hebben ligt niks. je kunt het proberen maar dan moet je wel goed kijken dat het dekje niet onder het zadel ligt en daardoor drukplekken komen van de naden op verkeerde plekken (en bij je knieen heb je een flap stof over..... staat heel raar)