Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
123diezel schreef:Maar natuurlijk is het altijd beter om het probleem zonder hulpteugel op te lossen.
SergeantRoos schreef:Ik heb momenteel les op een manege (welliswaar op een ander paard). Op die manege ben ik ook een week geweest met haar en heb toen les gehad. Ik hou mijn handen stil, rij van achter naar voor. Het enige is dat het in draf behoorlijk moeilijk is om stabiel op haar te zitten, omdat ze nog wat moeite heeft met haar evenwicht. En hoemeer ze haar rug wegdrukt, hoe moeilijker het voor mij is om stabiel te zitten, en zo is het cirkeltje compleet.... Daarom wil ik dus een hulpteugel, maar iets vriendelijks (elastieken ofzo). Zodra ze dan wat makkelijker en meer ontspannen loopt, haal ik dat ding meteen weer weg.
Princesj schreef:Dit klinkt gewoon als een probleem in kracht en balans. Ik zou dan niet kiezen voor het rijden met een hulpteugel, maar longeren met een hulpteugel of nog beter dubbele lijnen (i.c.m. les).