helppp zadels...euroriding...anatomica

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

haikegek

helppp zadels...euroriding...anatomica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 09:39

Zadels....een wel bekend dilemma. Vaak moeilijk voor het paard te vinden, maar als ruiter zeker soms niet minder makkelijk.

ik ben zo een 3 jaar terug van mijn paard afgekwakt. Gevolg is dat mijn spieren in mijn heupen en liezen vaak pijn doen. Ik heb nu een tietses choice op paard lief liggen, maar de euroriding luxor waarop ik tijden gereden heb huppelt door mijn hoofd. Ik kon hier vrijwel pijnloos mee rijden.

Nu is de luxor wat lastig te vinden maar je hebt ook de diamant en dan nog de anatomicas.maar welk zadel komt nou het dichtste bij de luxor???

Iemand enig idee, of tips etc. Want godsdorrie wat een gedoe zo.

FNews

Re: helppp zadels...euroriding...anatomica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:46

Ik weet niet hoe de luxor zit, maar ik heb een tijdje gereden op een Euroriding Diamant. Het zadel zat echt super. Helaas wegens het niet goed passen op mijn paard heb ik het weer moeten verkopen.

Volgens mij is de Diamant goed te vinden :)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 09:49

De anatomica is volgens mij de opvolger van de luxor. Ik heb ook altijd op een diamant gereden en die zit net wat minder vast dan een anatomica.

haikegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-14 10:31

Verschild een diamant veel van de luxor?

Van de anatomica zijn er ook natuurlijk weer verschillende modellen. Vind het maar moeilijk. Nadeel is dat 'even passen" in de kop van nh ook lastig is

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 10:59

haikegek schreef:
Verschild een diamant veel van de luxor?

Van de anatomica zijn er ook natuurlijk weer verschillende modellen. Vind het maar moeilijk. Nadeel is dat 'even passen" in de kop van nh ook lastig is

Qua zit vond ik wel. De luxor geeft meer steun. Ik vond dat niet prettig. Je zit heel erg opgesloten. De diamant geeft ook steun, maar je zit minder opgesloten.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:03

zap schreef:
De anatomica is volgens mij de opvolger van de luxor. Ik heb ook altijd op een diamant gereden en die zit net wat minder vast dan een anatomica.

Nee, Anatomica is een merk met verschillende modellen. De Orion lijkt sterk op de Luxor qua zit. Anatomica zadels zijn anders opgebouwd dan Euroriding, dus deze hoeven niet per se op je paard te passen. Ze bieden meer schoudervrijheid dan Euroriding.
De Diamant heb ik ook gehad, fijn zadel.

Overigens levert Euroriding nog steeds het model Luxor, alleen dan een vernieuwde versie daarvan. Deze is inderdaad slecht te krijgen in Nederland, maar kan wel op bestelling geleverd worden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:09

zap schreef:
Qua zit vond ik wel. De luxor geeft meer steun. Ik vond dat niet prettig. Je zit heel erg opgesloten. De diamant geeft ook steun, maar je zit minder opgesloten.

Hier sluit ik mij op aan. Ik heb lang een Diamant (blauw label) gehad en die vond ik erg prettig zitten. Genoeg kniewrong en een redelijk diepe zit, maar ik kreeg bij dit zadel niet het idee dat ik in een bepaalde houding werd gedrukt.
Hij zorgde bij mij wel voor een nette houding, terwijl ik van mijzelf de neiging heb om in een stoelzit te gaan zitten. Maar ik had nog genoeg ruimte om mijn benen te verleggen en mijn zit te verplaatsen.
Dit model is veel te vinden en hij past ook goed ook veel paarden.

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 14:09

Ik heb een euroriding diamant, super heerlijk zadel!!!
Anatomica zijn ook hele fijne zadels (wat ik weet) en daarvan heb je veel verschillende modellen.
Ik zou met de zadelpasser bellen om
Een afspraak te maken, en dat hij wat zadels van anatomica en euroriding meeneemt, kun je zelf voelen wat het fijnste zit voor jou!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:14

ik heb mijn luxor evolution gekocht bij emmers.eu

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 14:21

Ik heb een Euroriding Diamant, prima zadel. Blijft ook netjes in gebruik. Heb ook op de Titan gereden maar daar heb ik vrijwel geen contact met de beenwrongen. Mijn volgende zadel word een Anatomica Octant, prachtig zadel is dat. En zit ook heerlijk! :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 15:33

Volgens mij is van Rijs in Zevenhuizen nog steeds leverancier van Luxor.

Euroriding diamant is volledig anders qua zit en pasvorm, minder wrong en minder opgesloten en waarschijnlijk dus ook geen alternatief.