Iedere keer als ik mijn bontsjabrak was (met speciaal wasmiddel) zit de wasmachine of verstopt op bijna verstopt door alle haren die toch nog uit het sjabrak komen. Hoe kan ik dit voorkomen?
Eerst alle haren van het dekje halen. Dit kan je doen met een rubberen (schoonmaak) handschoen, een rubberen borstel voor je paard en naderhand met een roller. Sowieso is het eigenlijk best ranzig om een hele behaarde sjabrak in de wasmachine te doen.... Mijn bont sjabrak deed ik op dezelfde manier, maar daar ging ik eerst met een heel klein borsteltje van varkenshaar doorheen, dan haal je de haren ook goed tussen de wol uit.
Kun je het sjabrak niet laten wassen bij een ruitershop? Of in een oude kussensloop wassen?
Lara_Silver
Geplaatst: 22-04-14 19:49
Ik vind het ranzig om een behaard sjabrak te wassen ja. Daarom dat ik zo'n half uur per dekje nodig heb, maar dan zijn ze ook gewoon haar vrij. Is niet alleen schoner, maar lijkt me ook beter voor de machine en diens filter.
dorothea
Geplaatst door de TopicStarter: 22-04-14 22:10
rapunzelx schreef:
Kun je het sjabrak niet laten wassen bij een ruitershop? Of in een oude kussensloop wassen?
Ik denk dat ik het eens bij de wasserij - die ook dekens wast - ga vragen...