Veelzijdigheidszadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sterre_debby

Veelzijdigheidszadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:36

hallo bokkers!
ik ben op zoek naar een mooi veelzeidigheidszadel voor mijn paard.
alleen voor springen en buitenritten
wat vinden jullie een goed zadel (zadelmerk) voor een niet te hoge prijs (niet meer dan €600)
:)

LiannePuthzy

Re: Veelzijdigheidszadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:37

een goed zadel is een zadel dat past, ik zou op marktplaats en op de boktmarkt kijken of een zadelpasser met tweedehands zadels laten komen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:38

Ik (en iedereen die met het zadel gereden heeft) vind het springzadel van Premiere prachtig om te springen en voor lange uitritten, heerlijk zachte zitting en ook fijn voor het paard, als ik me niet vergist zijn het ook geen dure zadels.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:11

Wintec, zit echt goed en is in de breedte aanpasbaar. De nieuwere modellen met cair zijn ook wat de kussens betreft aan te passen. Met jouw budget kun je dan zelfs een nieuw zadel laten aanmeten.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 18:41

Ik heb een veelzijdigheidszadel (kunststof) van 300 euro met alles erbij (zadel, singel, stijgbeugelriemen & stijgbeugels), op maat gemaakt + nog een keer extra gratis opvullen aan huis! ;d (alles is aan huis).
Ligt er natuurlijk ook aan of je kunststof wilt. Heb geen idee of ze ook leer verkopen, maar dan moet je bellen/mailen. Want iemand had t voor mij geregeld. Heb ook geen idee of t allemaal nog 300 euro is ;).

http://boerenpeerd.com/
https://www.facebook.com/boerenpeerd.diever?fref=ts

SergeantRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 20:39

Ik vind Wintec erg fijn.

Esss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:07

Ik heb ook een kunststof zadel, maar dan van Thorowgood. Erg fijn zadel en net zoals de Wintec zadels is het kopijzer vervangbaar om het zadel smaller of breder te maken. Ik was rond de €500,- kwijt voor een nieuw zadel incl aanmeten door de zadelpasser.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:10

Wintec !! lekkere zachte zit, ik heb een van kunstof.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 21:19

Dit moet je niet op bokt vragen. Wij kennen jouw paard niet en de bouw ervan. Elk merk en type heeft zo zijn eigen eigenschappen. Maak een afpraak met een zadelpasser en kijk dan wat goed past en daarna wat lekker zit voor jou.