premiera hoofdstellen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xAnnouk

premiera hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 14:06

hallo bokkers :)

Ik wil misschien een premiera hoofdstel aanschaffen en was daarom benieuwd naar ervaringen met de hoofdstellen.
Hoe vallen ze, wat voor kwaliteit, tevreden etc

Doubtless

Re: premiera hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:19

Bevallen goed :)
Maat is normaal, kwaliteit is erg goed en na 3 jaar ziet 'ie er nog uit als nieuw!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:22

Heb er goede ervaring mee, fijn hoofdstel, goede kwaliteit en zit volgens mij ook erg comfi voor ene paard :j

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:24

Ik vond hem niet geweldig.
Achter de oren van het paard komen 3 riempjes samen, en dat gedeelte vond ik te breed. Leek me niet lekker zitten bij mijn paard.
Daarnaast krulde het leer om, omdat er niet genoeg passantjes bij het hoofdstel zaten. Maar misschien omdat ik hem niet nieuw had, dat de vorige eigenaar er een of twee kwijt was geraakt, dat kan.

Het is wel fijn en zacht leer.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:26

Te weinig passantjes ben ik het wel mee eens, dat is jammer :j
Die 3 riempjes vind ik dan weer niet vervelend, krijg niet de indruk dat het in de weg zit.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:31

Ik heb er ook een, de Athena. Ben er heel tevreden over, en ik vind die 3 riempjes ook niet storend. Wel waren er al na 4 weken 3 steentjes uit mijn frontriem, maar ik mocht hem terugsturen, en zij gaan hem repareren. Wel duurt het terugsturen een beetje erg lang, na 2 weken heb ik hem nog niet terug. ;)

Ohja, ze vallen wel erg groot, ik heb een cob voor mijn merrie, gelukkig geen full genomen, daar had ze in gezwommen.
Omdat de gespen op het hoofd zitten heb je natuurlijk minder verstelmogelijkheid.
Ook had een full frontriem bij haar op dr neus gehangen denk ik. Zelfs de cob vind ik errrg groot!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 20:31

Heb voor mijn haf nu 2 hoofdstellen maat full, neusriem gaat net dicht en bakstukken niet op het strakst. Welke maat zou dan logischer zijn? Vind het echt mooie hoofdstellen dus wil er ook graag eentje aanschaffen.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 08:57

Dabo schreef:
Ik heb er ook een, de Athena. Ben er heel tevreden over, en ik vind die 3 riempjes ook niet storend. Wel waren er al na 4 weken 3 steentjes uit mijn frontriem, maar ik mocht hem terugsturen, en zij gaan hem repareren. Wel duurt het terugsturen een beetje erg lang, na 2 weken heb ik hem nog niet terug. ;)

Ohja, ze vallen wel erg groot, ik heb een cob voor mijn merrie, gelukkig geen full genomen, daar had ze in gezwommen.
Omdat de gespen op het hoofd zitten heb je natuurlijk minder verstelmogelijkheid.
Ook had een full frontriem bij haar op dr neus gehangen denk ik. Zelfs de cob vind ik errrg groot!
Nou eindelijk heb ik heb terug hoor, na 5(!) weken. Netjes gerepareerd, super, maar de afhandeling had wel beter gekund ;)
Wel zat er ter excuus een kadobon bij van 7,50 :D

ssandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:10

Heey.
Ik wil mischien het hoofdstel premiera athena of de imperia gaan aanschafffen.
Nu heb ik vorig jaar ook een hoofdstel bij premiera gekocht, maar die viel nogal groot uit waardoor ik heb heb teruggestuurd.
Mijn paard is 1.63 en heeft een normale maat full, waarbij alles net niet op het kleinst is afgesteld ( kan dus nog een stuk groter)
Voor welke maat kan ik nu het beste kiezen, en hoe zit het met de verhoudingen van het hoofdstel?
Alvast bedankt.
Groetjes

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 13:12

[HK] Rondgenaaid lak hoofdstel van het merk Premiera

Ik vind het fijne hoofdstellen, ik heb de Premiera Novara (met lage neusriem). Ik vond het leer alleen erg stroef := Al een paar keer ingevet, maar echt soepel is het nog niet :n
Frontriem was te groot, maar die mocht ik terugsturen voor een andere :j

@hierboven: Als je daarvoor al eens een hoofdstel hebt gekocht maat full bij Hypostore, dan zou ik nu voor een cob gaan :j