Dikke teugel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Dikke teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:37

Als gevolg van een zenuwaandoening heb ik o.a. verminderd gevoel in mijn handen. Het is op dit moment zoeken naar oplossingen om zo goed mogelijk te kunnen blijven rijden. Ik ben er voor mijn handen nog niet echt uit, tot ik vanmorgen een keertje met slof heb gereden als noodrem op buitenrit. Gelukkig niet nodig gehad :D
Ik had verwacht dat ik moeite zou hebben met het vasthouden van de dubbele teugel, maar het was voor mij juist makkelijker, doordat het dikker was.
Nu ben ik zoekende naar een goede, definitieve oplossing. Ik denk dat een dikkere teugel voor mij prettiger is. De oplossing moet wel toegestaan zijn op wedstrijd, al zal ik wel een dispensatie/classificatie aanvraag doen.
Wie heeft een goede tip?

liefsmarleen

Re: Dikke teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:40

misschien de dikke rubberen teugels?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:43

Ik rij met een dikkere teugel van leer waar verder niets bijzonders aan is waardoor je eventueel problemen mee zou krijgen op wedstrijd :) Als je wil kan ik eens navragen wat voor merk het is, en een foto maker ter vergelijking met een normale (dressuur)teugel?

Dit lijkt mij in elk geval de meest voor de hand liggende oplossing als je het fijner vindt om wat meer in je hand te hebben zegmaar.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 13:49

XIrlijn
Als je dat zou willen doen, heel graag.

Liefsmarleen
Bedoel je zo'n dikke rubberen met nopjes?

Ik heb nu een dunne antislip met stops, maar die ik voel bijna niet.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:50

Ja die bedoel ik !

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 13:52