Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Wokpan schreef:Nee die ligt niet eens zo gek veel naar voren, als ik de singel ook meer naar achter leg, krijgt hij last van Oedeem, hoe? geen idee!
Sonja_vR schreef:Wokpan schreef:Nee die ligt niet eens zo gek veel naar voren, als ik de singel ook meer naar achter leg, krijgt hij last van Oedeem, hoe? geen idee!
volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehad,
singelplek is echt de plek waar de singel bij jouw paard hoort te liggen, dus niet de plek waar hij volgens de boekjes hoort te liggen , zoals twee handbreedte achter de voorbenen oid...
maar echt het plekje waar de singel voor je paard het prettigste ligt
stel dat dat punt wat verder naar voren ligt bij jouw paard en je hebt er een rechte singel aan hangen, dan trekt de singel je zadel naar voren,
dan zou je een anatomische of banaan of c singel nodig hebben, die ligt dan onder de borst door op de perfecte plek voor jouw paard paard, maar trekt het zadel niet naar voor...
dat is namelijk wel waar ik aan denk met de symptomen die je beschrijft.
heb je een fotootje van paardlief met zadel op?
Wokpan schreef:marionblo schreef:Een Thorowgood T4 kost nieuw 550 euro. Kun je van kopijzer verwisselen mocht ze nog veranderen qua breedte.
Ik heb het net opgezocht en ben hier toch wel enthousiast van geworden!
Alleen, kan je bij deze zadels dus zelf de maat bepalen?
Groetjes
Sonja_vR schreef:Wokpan schreef:Nee die ligt niet eens zo gek veel naar voren, als ik de singel ook meer naar achter leg, krijgt hij last van Oedeem, hoe? geen idee!
volgens mij worden er nu twee dingen door elkaar gehad,
singelplek is echt de plek waar de singel bij jouw paard hoort te liggen, dus niet de plek waar hij volgens de boekjes hoort te liggen , zoals twee handbreedte achter de voorbenen oid...
maar echt het plekje waar de singel voor je paard het prettigste ligt
stel dat dat punt wat verder naar voren ligt bij jouw paard en je hebt er een rechte singel aan hangen, dan trekt de singel je zadel naar voren,
dan zou je een anatomische of banaan of c singel nodig hebben, die ligt dan onder de borst door op de perfecte plek voor jouw paard paard, maar trekt het zadel niet naar voor...
dat is namelijk wel waar ik aan denk met de symptomen die je beschrijft.
heb je een fotootje van paardlief met zadel op?