Ervaring gezocht: Epplejeck Radal hoofdstel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

GallopGirl

Ervaring gezocht: Epplejeck Radal hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 14:40

Hey Bokkers,

Zoals de titel al zegt, heeft iemand ervaring met het hoofdstel; Eppljeck Radal?

Want sinds kort heeft mijn vriendin een verzorgpaardje waar ze echt helemaal verzot op is. Nu is het hoofdstel van haar verzorgpaard flink versleten en wilde ze dus graag een nieuw hoofdstel kopen voor paardlief. (Ook als kleine verrassing voor eigenaar O:) )

Nu komt ze 2de Paasdag bij mij op bezoek en aangezien de Epplejeck bij mij om de hoek ligt (letterlijk :D ) wilde ze daar nog heel graag naartoe. Ze zit al een tijdje te zeggen dat het hoofdstel Eppeljeck Radal haar echt geweldig lijkt.
Ik heb verder geen ervaring met hoofdstellen van Epplejeck omdat ik geen (verzorg)paard heb maar hier op bokt al best vaak gelezen dat de hoofdstellen van Epplejeck niet zo geweldig zijn. :n
En dus begon deze vraag (zie boven) mij nieuwsgierig te maken, aangezien het ook een ''prijsgunstig'' hoofdstel is. :$

(Andere ervaringen over Epplejeck hoofdstellen zijn ook welkom, ben wel nieuwschierig)

Een kleine foto en link van het hoofdstel Radal:
Afbeelding
http://www.ej.nl/products/10000011/2000 ... JECK+RADAL

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:43

Had zelf ook een hoofdstel van EJ. is me goed bevallen. Leer was mooi stevig maar had wel een lik vet nodig voor intensief gebruik.
Maar zou gewoon eerst lekker gaan kijken en het hoofdstel in handen nemen, omdat je toch om de hoek woont... :D

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:47

Ik heb een aantal jaar terug een WK/EK-hoofdstel bij Epplejeck via de webshop besteld en binnengekregen. Ik geloof 4 of 6 jaar terug alweer. Nog steeds veel plezier van en goeie kwaliteit. Ja, de oranje laag begint een beetje los te laten na wat intensiever gebruik vorig jaar, maar dat is het enigste. De riempjes, gespen, etc. zijn allemaal nog goed in orde zonder flink in te vetten. Geloof zo'n 4 keer in totaal ingevet, misschien wat vaker.
Met dit hoofdstel heb ik nog geen ervaring, want mijn huidige paard is pas 2 jaar. Dus daar wacht ik nog ff mee :P

xhanneadje

Re: Ervaring gezocht: Epplejeck Radal hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:50

ik heb ongeveer 2 jaar geleden een EJ hoofdstel gekocht, bijna niet ingevet en hij word best intensief gebruikt, en hij ziet er nog super uit! stel deze gaat kapot, word mijn volgende zeker weer een van epplejeck!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:00

Best wel goede Hoofdstellen, alleen slijt het wel sneller dan een kieffer en heeft vaker een likje vet nodig. Maar ze zijn zeker niet slecht.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:04

ik heb ook een EJ hoofdstel Epplejeck santana, deze bevalt me goed maar tuurlijk is t niet zo goed,zacht en soepel als me duurdere hoofdstel van premiere
maar als mijn ej hoofdstel kapot gaat koop ik zo weer precies t zelfde hoofdstel als ze die nog hebben tegen die tijd

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 12:11

Ik heb ook een EJ hoofdstel. Ben er erg tevreden over! Het leer is/was wel wat stijfjes omdat ik te lui was het van te voren te olien, maar dat is nu opgelost na regelmatig gebruik!
Enkel de teugels die erbij zaten zijn wel een ramp, als ik ze open moet maken dan heb ik echt een hoevenkrabber nodig en een van de passantjes van de teugels is al kapot helaas(na een 5 maanden van gebruik).
Misschien toch eens olien haha

GallopGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 18:40

Bedankt voor jullie ''Tips & Tops''. Vanmiddag waren we dan eindelijk naar de Epplejeck gegaan. En nu weet ik pas hoe een Lucky Girl O:) ik ben omdat het voor mij om de hoek ligt. M'n vriendin heeft haar ogen uitgekeken (Heeft geen ruitersport winkel in de buurt :=).
Na twijfelen, want ze zag ook een super gaaf Epplejeck lak hoofdstel, is ze toch weer voor de Radal gegaan.

Morgen ging ze hem oliën zei ze en dan waarschijnlijk woensdag/donderdag gaat ze hem gebruiken. En dan maar afwachten hoe hij er op lange tijdsduur eruit gaat zien.

Stiekem ben ik wel jaloers, want toen ik hem in m'n handen had zag ik pas hoe een gaaf hoofdstel het was. Maar ach, ik moet het nog maar even met de manege knollies doen! :o Zodra ik ook een eigen (verzorg)paardje heb koop ik er ook een!