Dik beugelblokje

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zilverkenny

Dik beugelblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 06:30

Hoi,

Ik ben op zoek naar een dikker beugelblokje, omdat ik ongelijke benen heb en daar heb ik met rijden last van. Ik heb altijd of een klapperend rechter been (dan zit de lengte goed voor links) of pijn aan mijn linkerbeen en stijfheid (dan zit de lengte goed voor rechts).. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een dikker blokje voor rechts, zodat het precies uit kan komen. Ik kan zoiets alleen zelf nergens vinden. Wel van die schuine, dat 1 kant hoog is, maar ik wil dus gewoon een recht blokje wat overal hoog is.
Iemand die mij hiermee kan helpen?

sannerody

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:32

Kan je niet gewoon je ene beugel korter doen?
Dat is toch hetzelfde dan?

zilverkenny

Re: Dik beugelblokje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 06:33

Dat deed ik eerst altijd wel ja, maar het verschil zit net tussen twee gaatjes in en ik heb nu beugelriemen waar ik niet een gaatje bij kan maken. Dus dan zou ik nieuwe beugelriemen moeten kopen dus een blokje is dan makkelijker als dat kan.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 09:47

Ik heb ooit iemand gezien die de bovenkant van een blokje had losgesneden en dat op een ander geplakt. Zij vond namelijk ook niets anders.

Maar wat ik ook ooit al eens had aangegeven in een ander topic is om een extra zooltje in je laars te leggen, als dat mogelijk is of onder je laars te laten lijmen. Aangezien je dan tijdens het gewoon wandelen toch ook schuin staan?

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:14

Ik denk dat er echt niets anders voor is als zoon schuine. Want het is namelijk echt niet aantrekkelijk om zulke zingen in productie te nemen. Iedereen heeft scheve benen maar dan maak je beugels gewoon een gaatje korter of je slaat de stijgbeugelriem gewoon een keer om de stijgbeugel heen dan is ie ook een paar cm korter.

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:17

Ik heb hetzelfde probleem, ik heb toen maar stijgbeugelriemen gekocht en daar zelf gaatjes bij gemaakt. Bevalt prima.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 16:02

Leen schreef:
Ik heb ooit iemand gezien die de bovenkant van een blokje had losgesneden en dat op een ander geplakt. Zij vond namelijk ook niets anders.

Maar wat ik ook ooit al eens had aangegeven in een ander topic is om een extra zooltje in je laars te leggen, als dat mogelijk is of onder je laars te laten lijmen. Aangezien je dan tijdens het gewoon wandelen toch ook schuin staan?

Ik ga eens kijken wat ik daarmee kan!
Ik heb een zooltje in mijn laars ja, maar die zit bij de hak. Daar heb ik met paardrijden dus niks aan maar met lopen wel heel veel. Een zooltje over de gehele laars wordt lastig want dan zit die laars wel heel erg strak.

En ik snap dat zoiets niet in productie gaat, ik had alleen nog een klein beetje hoop dat het toch ergens te krijgen was.

_Jody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 23:51

Hoi TS,

Ik heb net als jou ongelijk benen en laatst daar ook een topic over gemaakt.
Mijn linkerbeen is korter en heb in het dagelijkse leven ook steunzolen, maar ja met rijden heb je daar niks aan. Mijn benen beginnen niet te klapperen of te verkrampen, maar ik zit helaas wel scheef tijdens het rijden.
Helaas ben ik er niets wijzer van geworden en kijk elke keer als ik in een paardenwinkel ben of ze iets hebben liggen, maar helaas. Maar vind het zelf wel erg raar dat het er niet meer is, want ik weet dat ik vroeger (ben rond mijn 10e ofzo begonnen met rijden) ooit een keer op een zadel heb gereden dat van die dikkere blokjes had.......

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:26

hoi TS,

Is het misschien een idee om in je ene beugel een gewoon blokje te doen, en in de andere een dikke schuine?

boefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 01:20

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 02:22

Kijk hier eens;
http://www.rubbermagazijn.nl/collectie/ ... berstrips/

Verschillende diktes zelfklevend rubber, op rol :) Helemaal niet duur ook.

Die op maat knippen en bovenop je stijgbeugelblok plakken :)

Edit; Oke, niet duur neem ik terug. Je betaald per meter en bent verplicht om 5 of 10 meter af te nemen. Maargoed misschien kun je het ergens anders goedkoper vinden, heb verder niet gezocht naar verschillende site's :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 06:01

Ik denk dat je het probleem van het klapperende been in je lijf moet proberen op te lossen. En geen symptoom bestrijding met een dikker beugelblokje. Dus terug naar de basis en zitles nemen en veel zonder beugels rijden. Het kost meer moeite maar je rijden wordt er beter van.

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 07:07

Bedankt voor het meedenken allemaal! Ik zal eens kijken wat ik ermee kan en wat mogelijk is.

Schuine blokjes wil ik niet want ik vind dat echt heel vervelend zitten en ik zak daarmee toch altijd naar het minder hoge deel met mijn voet helaas.

Zitles heb ik veel gehad en als ik zonder beugels of zonder zadel rijd dan heb ik nergens last van. Want als je allebei je benen zonder beugels hebt, dan zit er alsnog evenveel druk onder beide voeten (namelijk geen) dus dan heb ik geen last van het verschil.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:45

Waarom kun je eigenlijk geen gaatje er bij prikken in je beugelriem?

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 17:50

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:40

Maar daar zitten ook gewoon gaatjes in?

zilverkenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 19:47

Ja maar het zijn dus lange gaatjes en de afstand tussen twee gaatjes is even groot als een gaatje zelf dus ik kan er geen tussen maken want dan krijg ik één groot gat. En daarnaast is het niet zo makkelijk om zo'n gat te maken.