Hoe lang doe jij met je peesbeschermers?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xTammyy

Hoe lang doe jij met je peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:45

Ongeveer 4,5 jaar geleden kreeg ik mijn 1e paard. Daar kocht ik toen zwarte ToProtect peesbeschermers voor.
Nu, 4,5 jaar later heb ik alweer 4 jaar mijn 2e paard (1e is verkocht) en heb ik nog steeds die peesbeschermers. :+
Maar nu viel mij dit weekend op dat ze er wel errug versleten uitzien, ondanks dat op wat krassen na ze niet beschadigd zijn!
Omdat ik vanavond toch op tentenkamp was heb ik maar meteen nieuwe mee genomen. Ik durf ze bijna niet te gaan gebruiken omdat ik die andere al zolang had _O-

Nu was ik wel benieuwd: hoe lang doe jij met je peesbeschermers?

Hier een fotootje van mijn nieuwe peesjes :D
Afbeelding

AvWShots

Re: Hoe lang doe jij met je peesbeschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:49

Geen idee, ik verslijt ze nooit. Collectie groeit alleen maar omdat ik dan leuke zie en die er bij koop :')

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:51

ik doe inmiddels een dik jaar met mijn huidige peesjes, zien er nog super uit.
peesjes van mn pony heb ik al 8 jaar, waarvan 4 jaar niet gebruikt.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:53

8 jaar heb ik ze, gewone simpele met neopreen. Maar dat neopreen is inmiddels versleten aan de onderkant, heb nu een paartje leren besteld.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 21:53

Wauw haha dan is 4,5 jaar nog kort!
Die dingen zijn ook niet kapot te krijgen, want die van mijn zijn ook nog steeds goed alleen je begint het te zien aan het neopreen, de randjes en natuurlijk de krassen op de beschermers zelf.

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 21:53

Ik heb de mijne nu 3,5 jaar. Worden intensief gebruikt en zien er nog super uit. Mijn strijklappen daarin tegen. Die gaan met bosjes. Daar zit ik nu aan mijn 3e paar in 2,5 jaar(ander paard) die heeft hij wel duidelijk nodig. Vooral in het galoperen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:01

Ik heb 2 paar peesjes bij mijn pony gekregen 5 jaar geleden en ze kunnen nog wel een paar jaar mee hoor. Maar ik gebruik ze niet veel omdat 3 dozen vol bescherming heb liggen dus slijt alles minder hard.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:03

Mijn zus heeft meer dan 10 jaar geleden zwarte peesbeschermers met bont gekocht en die heb ik nu nogsteeds in gebruik voor mijn pony :+

Op deze foto zijn ze al zeker 8 jaar oud :Y)
Afbeelding

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:24

10+ jaar.
Maar gebruik ze dan ook niet dagelijks.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:39

Ik heb mijn eerste peesbeschermers nu nog steeds, zijn bijna 10 jaar oud :Y) En nog prima te gebruiken, zitten een paar kleine krasjes op maar het neopreen is nog top in orde. Ik gebruik ze alleen tijdens het springen.
Mijn crossbeschermers heb ik nu een jaar, maar die heb ik van mijn baas gekregen (geen paarden meer die zulke kleine beentjes hadden :Y) ) en zijn ook al een jaar of 5-8 oud. Zie je niks aan, top dingen!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:46

Gho de oudste die ik heb zijn nu 8 jaar oud en zijn een setje bordeaux van BR event :D worden nog gebruikt en zijn niet lelijk !

tessacheyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:57

Heb twee setjes voor mijn twee paarden,die doen er waarschijnlijk heel hun leven mee omdat ik ze alleen gebruik bij het springen...en dat gebeurd niet zo vaak...

Vind het over het algemeen ondingen, t wordt er veel te warm onder, en zij hebben t ook absoluut niet nodig. Beenbescherming in de trailer krijgen ze overigens ook nooit om...veel te bang voor oververhitting van de pezen.

Het zijn gewone KWPNers en, ik mag t afkloppen, hebben nooit beenblessures.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 23:00

Heel lang := en zuinig ben ik er niet mee :n
Heb eurostars liggen van 2006 en 2008 en hier gaan ze altijd mee de wei op of de bak in los en op de trailer onder de transport beschermers
Met mn br (voor normaal achter hoge) rijd ik elke dag minimaal 2 paarden mee

En geloof me die hebben regelmatig een nachtje in de bak onder het zand door gebracht of zelfs terug gevonden aan de bak sleep
of op de mesthoop := hoe ze daar komen geen idee en ze zien dr nog prima uit
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 3120_n.jpg

Springschoenen daarin tegen.... 2 weken max