Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Gentlegiant schreef:Luister naar de eigenaar en niet hoger springen als hij kan
Begin laag en leer hem correct te springen dan zal hij de peeskappen niet nodig hebben op lage sprongen
Voor een tinker is het lastig om correct te springen ga dan geen meter springen zonder dat hij correct over 40 cm ''springt''
Denk aan netjes benen opvouwen en correct rug gebruik
In je andere topic heb je het over galopperen en bokken doet hij dit met springen niet?
Als hij werkelijk geen correct zadel heeft of last van zijn rug of iets heeft is het niet handig om te gaan springen.
Verder had ik bij mijn tinker vroeger gewoon full peeskappen van eurosport voor en achter
8nnemiek schreef:Als de eigenaar het liever niet heeft, dan niet doen. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Peesbeschermers hebben namelijk ook nadelen, zoals het broeien en schuren en veroorzaken van jeuk bij dikke sokken.
Vadrouille schreef:Ik heb ook een belg gehad en hier mee gesprongwen. Ik heb xxl peesbeschermers en xxl springschoenen weten te krijgen voor hem, ook omdat hij somds de neiging had om er door heen te lopen. Als ik jou was zou ik wel kijken voor springschoenen