Beenbescherming tinker

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xjuliavb

Beenbescherming tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:25

Ik verzorg een tinker en wil graag met hem springen. Als hij los springt haalt hij makkelijk een meter. Zodra ik erop ga heeft hij nog eens de neiging om vol door de sprong heen te rennen. Omdat ik bang ben dat hij pijn krijgt wil ik zijn benen beschermen. De eigenaar zegt dat zijn sokken genoeg zijn, maar zij weet volgens mij niet hoe harde klappen hij soms tegen zijn benen krijgt. Peesbeschermers in zijn maat vinden is ook nog een hele klus.. Is beenbescherming voor hem nodig of zijn zijn sokken genoeg?

Gentlegiant

Re: Beenbescherming tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 19:38

Luister naar de eigenaar en niet hoger springen als hij kan
Begin laag en leer hem correct te springen dan zal hij de peeskappen niet nodig hebben op lage sprongen

Voor een tinker is het lastig om correct te springen ga dan geen meter springen zonder dat hij correct over 40 cm ''springt''
Denk aan netjes benen opvouwen en correct rug gebruik

In je andere topic heb je het over galopperen en bokken doet hij dit met springen niet?
Als hij werkelijk geen correct zadel heeft of last van zijn rug of iets heeft is het niet handig om te gaan springen.

Verder had ik bij mijn tinker vroeger gewoon full peeskappen van eurosport voor en achter

xjuliavb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 19:45

Gentlegiant schreef:
Luister naar de eigenaar en niet hoger springen als hij kan
Begin laag en leer hem correct te springen dan zal hij de peeskappen niet nodig hebben op lage sprongen

Voor een tinker is het lastig om correct te springen ga dan geen meter springen zonder dat hij correct over 40 cm ''springt''
Denk aan netjes benen opvouwen en correct rug gebruik

In je andere topic heb je het over galopperen en bokken doet hij dit met springen niet?
Als hij werkelijk geen correct zadel heeft of last van zijn rug of iets heeft is het niet handig om te gaan springen.

Verder had ik bij mijn tinker vroeger gewoon full peeskappen van eurosport voor en achter

Okee dankjewel! Met springen heeft hij nergens last van, dat vindt hij namelijk heel erg leuk. Eigenaar maakt verder geen probleem over het springen. Hij kan prima springen, maar het is gewoon luiheid dat hij soms tegen de sprong aan loopt.

Priscilla__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:04

Kijk even bij het onderdeel TI daar zijn meerdere topics te vinden over beenbescherming bij Tinkers. ;)

xjuliavb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:13

Priscilla__ schreef:
Kijk even bij het onderdeel TI daar zijn meerdere topics te vinden over beenbescherming bij Tinkers. ;)

Dankje!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:45

Als de eigenaar het liever niet heeft, dan niet doen. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Peesbeschermers hebben namelijk ook nadelen, zoals het broeien en schuren en veroorzaken van jeuk bij dikke sokken.

xjuliavb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 20:50

8nnemiek schreef:
Als de eigenaar het liever niet heeft, dan niet doen. Ik zou er ook niet blij mee zijn. Peesbeschermers hebben namelijk ook nadelen, zoals het broeien en schuren en veroorzaken van jeuk bij dikke sokken.

Okee, ja dat las ik op een andere topic ook al. Dan doe ik het voor nu gewoon zonder. Het is gelukkig ook geen paard die snel ergens last van heeft.

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 20:53

Ik heb ook een belg gehad en hier mee gesprongwen. Ik heb xxl peesbeschermers en xxl springschoenen weten te krijgen voor hem, ook omdat hij somds de neiging had om er door heen te lopen. Als ik jou was zou ik wel kijken voor springschoenen

xjuliavb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 21:31

Vadrouille schreef:
Ik heb ook een belg gehad en hier mee gesprongwen. Ik heb xxl peesbeschermers en xxl springschoenen weten te krijgen voor hem, ook omdat hij somds de neiging had om er door heen te lopen. Als ik jou was zou ik wel kijken voor springschoenen

Okee, ik ga het met de eigenaar overleggen! Klinkt inderdaad wel als een goed idee

Vadrouille

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 17:07

Nou sterkte er mee en hopen dat de eigenaar het goed vond. Veiligheid van het paard staat voorop