Prestige Lucky zadel voor kleine Welsh van 1,27 meter?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Prestige Lucky zadel voor kleine Welsh van 1,27 meter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 21:20

Hallo bokkers,

Even een vraagje, ik zie op Bokt wel eea voorbij komen over de Prestige Lucky Dressage, maar niet het antwoord op mijn vraag. Vorig jaar heb ik een start gemaakt met het berijden van mijn nu 8 jarig Welshje Zneddie van 1,27 meter.

Op het moment rijd ik hem met een 15 inch (ja daar pas ik dus nog net in want vlakke zit, maar weinig ruimte achterop de lepel) wintec zadeltje. Mooi licht van gewicht en het rijden gaat goed. Onlangs hebben we onze eerste oefendressuur gereden, en mijn houding op de daar gemaakte foto's viel me behoorlijk tegen. Vandaar dat ik ben gaan rondkijken naar een ander zadel, bij voorkeur dressuur. Op MP kwam ik de Prestige Lucky Dressage tegen, en heb via google gevonden dat dit zadel bij uitstek geschikt is voor korte ruggen. Het zadel is 16 inch, voor mij is dat prima, en zou zelfs beter zijn dan de 15 inch.

Zijn er hier mensen die het prestige zadel hebben en me meer kunnen vertellen? Hoe lang is het draagvlak in centimeters, en op wat voor pony hebben jullie het zadel? Vanmiddag heb ik er even een 16 inch Global veelzijdigheidszadel op gehad maar dat was echt te lang.
Ik heb begrepen dat het Prestige zadel goed aan te passen is, dwz de boom kan verbreed worden, misschien is dat nl nodig.

Graag hoor ik meer informatie, alvast dank.

Groetjes Renée