Al sinds ik mijn pony heb zit hij te racen in galop en ik ben dit grondig beu!
In draf en stap is hij een engeltje gewoon galop bij dressuur gaat wel , het probleem is dat hij gata racen midden in een springparcours .
Ik heb dan geen controle , geen rem of stuur en het is al gebeurt dat hij gewoon met mij erop tegen de grond vliegt omdat hij z'n evenwicht niet kon houden als ik hem op een kleine volte zet .
Wat we al hebben gecontroleerd
zijn tanden en mond ( ook de lagen etc. niets mis mee)
zijn rug ( osteo,kraker en hij heeft een behandeling gehad bij een masseur )
zadel past goed
hij is netjes op tijd ontwormd,bekapt en inent
ik was er heilig van overtuigd dat het een lichamelijk probleem was maar ik kan echt niets ander smeer verzinnen om te controleren .
Ik heb al een lage neusriem geprobeerd en daar was hij al helemaal niet mee te controleren .
Ik rijdt nu met een mexicaanse neusriem of met een gecombineerde .
Hij steekt zijn hoofd omlaag of omhoog schudt trekt snokt , alles om de teugels uit mijn handen te krijgen . Telkens als hij zijn hoofd omlaag steekt moet ik een halve ophouding geven op mijn buitenteugel , helpt dit niet een klein "snokje" op mijn buitenteugel . Als hij al loopt moet ik mijn teugels opnemen en loslaten , opnemen en loslaten tot hij in draf overgaat . Helaas werkt niets in mijn parcours en begint hij te stuiteren.
Nu rijdt ik hem op een enkelgebroken bustrens en mijn instructrice stelde voor om :
een pelham 'met rubber enkelgebroken)
een bit met tongspeler
of eentje met een tussenstukje te gaan gebruiken .
Deze 3 ga ik morgen uittesten .
Is er nog iets dat ik kan proberen?
Raden jullie iets af?
Uiteraard houd ik iedereen op de hoogte ,
groetjes