bit probleem

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rutth

bit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 10:55

Hallo!

Mijn verzorg arabiertje trekt haar tong altijd naar achter als ik het bit in doe en ze wil haar mond niet meer sluiten tot ik de neusriem vast maak (dan doet ze haar tong wel meteen weer normaal), tijdens het rijden deed ze haar mond ook vaak open, toen ben ik meer met een lang teugeltje gaan rijden, het is veel minder erg geworden maar ze doet het nog steeds. Ik rij momenteel met een dubbel gebroken bit en ik wil een nieuw bit voor haar kopen omdat dit duidelijk niet fijn is voor haar, weet iemand wat ik het best zou kunnen kopen?

MarliesV

Re: bit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:57

Niet gaan proberen met een ander bit maar de oorzaak zien te achterhalen.

Haal er een goede tandarts bij. Die kan het gebit nakijken en je gelijk ook helpen of dit bit wel of niet past.

Elke mond is anders, klein/groot, breed/smal, ruim/krap. Een bit aanraden aan de hand van een stukje tekst zonder het paard goed te hebben bekeken zou ik mij nooit aan wagen. Dat is net als met een zadel: haal er een prof bij.

Vilar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:18

Rutth schreef:
weet iemand wat ik het best zou kunnen kopen?

Een bitloos hoofdstel. Veel fijner voor je paardje!

_KellyAV

Re: bit probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 06:44

Inderdaad de tandarts erbij halen! En dan een echte goede die jou dingen kan vertellen over de mond van jouw paard. Mijn ervaring is dat wanneer iemand niet elektrisch te werk gaat dit alsnog niet ten goede gaat van het gebit.

Daarbij denk ik dat het voor jouw paard een kwestie is van het bit accepteren, gooi er dus niet weer een ander bit in. En daarbij je teugels op maat en niet los. Mijn paard is ook gewend zijn mond snel open te doen, maar wanneer hij ècht na geeft houdt hij hem gesloten