[WN] Reining zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Annekexxx

Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 06:43

Ik ben op zoek naar een goed (tweedehands) reiningzadel, budget <1800 EUR (maar liefst rond de 1000 voor een tweedehands).
Semi-quarter, paardje is vrij klein (1.40-1.45) en kort.
Kleur aansluitend bij sorrel.
Comfortabel en degelijk!

Normaalgezien komt de zadelpasser, maar die heeft maar 1 oude Billy Cook liggen, tweedehands, en niet veel reiningtypes. Zijn huismerken zijn Westwood en Garland (als nieuwe zadels)... Nu begin ik sterk te twijfelen of ik niet beter even verder zoek. (Anders moet ik nog voor 14u afbellen.)
Paardje mag wel niet te lang onbereden stilstaan, want ze komt net uit training en dat lijkt me niet zo goed voor d'r: van alles naar niets... Dus de tijd dringt wel een beetje.

Tips voor goede reiningzadels (die ook aangenaam zijn op buitenrit) zijn welkom!!

quarterH

Re: Reining zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 13:12

westwood en garland zou ik je afraden.... zeker als reining zadels.

tja, er is gewoon nog steeds 1 merk absolute favoriet bij de meeste reiners: Bob's (custom sadles).
maar die zul je niet voor 1000 vinden.
1800 moet lukken bij een wat oudere 'simpele' versie.

tuurlijk zijn er ook andere merken, maar iedereen die ik ken die eenmaal eens Bob';s heeft gehad, gaat niet meer terug naar een ander merk!
(of nog duurder/helemaal custom made maar dat red je helemaal niet met 1800).

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 15:14

1800 EUR en geen deftig zadel vinden... Straks is mijn zadel duurder dan mijn paardje ;-).
Ik vraag mij af of alle andere reiningruiters een geldezeltje hebben... Ik in elk geval niet... Jammer!
Dan zal ik voor een Billy Cook, 2dehands, moeten gaan, als ik het geluk heb eentje te vinden dat past.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 15:32

ik ook niet. moet er ook gewoon hard voor werken en een heleboel andere dingen voor laten :-)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 18:55

Evelien van Euro horse komt volgens mij ook wel eens in Belgie dus ik zou zeggen stuur haar eens een mailtje (http://www.euro-horse.nl)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 23:30

Goh, ik kan zo al raden welke zadelpasser je bedoeld - denk ik. :))

Ik hoop dat je iets vindt. :)

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:33

Evelien van Euro-Horse.nl en anders een Billy Cook.
Ik heb zelf niet veel verstand van Reining zadels, maar ik hoor dat Billy Cook erg goed is, en voor paarden met een moeilijkere pasvorm zou ik Evelien laten komen.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 07:22

Enkele leuke tweedehands reining zadels laten passen en het is een erg mooie Billy Cook geworden! :-) Heel blij mee. Toevallig zaten de minst mooie te smal bij de schouders of te breed overal... En zaten de mooiste als gegoten. (Uiteraard niet de goedkoopste.) ;-)
Misschien probeer ik de kleur nog iets donkerder te krijgen, maar daar moet ik eerst nog wat opzoekwerk over verrichten (in combi met de tips die ik al kreeg).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 08:31

Gefeliciteerd met je zadel.
Iets donkerder worden ze vanzelf door gebruik en zonlicht. Mocht je hem over een maand of 6 nog te licht vinden dan kun je hem altijd nog een handje helpen. De kans dat ie over een paar maanden anders ligt is altijd aanwezig en dan wil je niet met een zadel zitten wat niet mooi is gekleurd.