voor mijn 21-jarige merrie ben ik op zoek naar een anders zadel voor op buitenrit. Ik rij nu met een wintec vzh, maar wil graag een ander omdat ik merk dat het niet meer perfect ligt. Ik heb niet bepaald een voorkeur naar merk of type zadel, als het maar niet te veel weegt en goed is voor de rug van mijn paard en mijn rug natuurlijk. Ik zou sowieso als ik een zadel zou aanschaffen een zadelpasser laten komen. 2dehandszadels komen ook in aanmerking. Welk zadel kunnen jullie aanraden?
ik heb ooit een barefoot arizona gehad, maar deze vond ik niet lekker zitten. Maar ik sta zeker open voor barefoot of een ander boomloos merk. Mag ook een westernzadel zijn. Foto's zijn ook altijd leuk, dan heb ik meteen een beeld van het zadel
@geryon: het zadel paste niet ideaal, het wipte achteraan omhoog. En vond het nogal "plat" zitten aan de knieën, precies of je nergens steun had
NatasjavE
Geplaatst: 14-04-14 20:35
Geryon schreef:
Wat is er eigenlijk anders aan een trailzadel, de zit is zachter?
Volgens mij wel ja. + brede kussens met breed kussenkanaal en een kopizer wat verder terug geplaatst voor een optimaal comfort voor het paard.
jomaro
Geplaatst: 14-04-14 20:36
Samblabla zadel pas laten aanmeten?
donnar
Geplaatst: 14-04-14 20:36
Ja, ik kan ook de Massimo Trail ten zeerste aanraden! Het is echt een heerlijk zadel, heel goed aan te passen en het zit heerlijk!
Geryon
Geplaatst: 14-04-14 20:38
Klinkt inderdaad als een fijn zadel voor lange afstanden, zo'n trailzadel!
@ TS: Dan had je misschien een te brede pommel. Iets wippen kan geen kwaad bij boomloos trouwens. Er zijn andere modellen barefoots die wel wrongen hebben. Dus wat minder plat/vrijheid.