Het lijkt me ook niet prettig rijden, zo'n hoes over je zadel.
Een leren zadel kan, als je hem goed onderhoud, echt wel een buitje hebben.
NogSteedsGek
Geplaatst: 14-04-14 13:57
Volgens mij zijn de meeste regen hoezen niet gemaakt om mee te rijden. Dan is de hoes prima waterdicht, echter zodra er druk op de stof komt begint deze door te lekken. Als je een hoes wil die tijdens het rijden ook waterdicht blijft heb je een hoes nodig waarbij de stof een waterkolom van minstens 10.000 mm heeft. Of deze gemaakt worden betwijfel ik...
Maaiike94
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-14 13:58
Rainlegs heb ik al, maar het gaat me echt om het zadel.
Zadelonderhoud doe ik elke 1 à 2 maand.
Heb ervaring met 4 dagen achter elkaar in de regen rijden de hele dag (paarden4daagse), kan je vertellen dat dat niet zo best is voor je zadel Vandaar dat ik me afvroeg of er zulke hoezen bestaan. Ben nogal zuinig op mn zadel.
@Nogsteedsgek: Dit klopt. Vooral op het zitvlak lekt de hoes door.
Gezien de prijs verwacht ik niet dat ie de regen compleet tegen zal houden, maar door hem in te sprayen met een middel om polyester waterdicht te maken of i.c.m. een lange regenjas verwacht ik dat dit aardig goed zal gaan werken.
Ik zou het inderdaad met balsem bewerken waardoor het leer veel beter tegen vocht kan en vervolgens zo'n jas aandoen die het hele zadel bedekt en je benen. Daardoor komt er niet eens water bij je zadel.
Sheran
Geplaatst: 20-02-15 18:50
Je zadel kan er wel tegen, maar als het heel hard regent doe ik zelf mijn regenbroek aan en dan gewoon de 'standaard' hoes over het zadel (dus die waarmee je hem ook opbergt). Want die is bij mij ook waterdicht
ik zou voor de optie een lange regenjas gaan. zo houd je ook jezelf goed droog maar glij je niet alle kanten op door de gladde zadel hoes. lijkt mij ook de veiligste optie.