[WN] pasvorm sendra

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

pasvorm sendra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 19:23

Ik weet niet zeker of het hier goed staat...

Ik wil heel graag sendra laarzen en hen vandaag twee paar gepast. Van beide modellen heb ik dezelfde maat maar man wat zijn ze duur! Nu kerk ik op mp en kwam gloednieuwe tegen voor 110 euro. Alleen heb ik die niet gepast. Verschilt de maat erg per model? En bijv de kuitmaten? Zou ik dat ook ergens terug kunnen vinden?

Alvast bedankt!

Annekexxx

Re: pasvorm sendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 00:26

Ik heb onlangs sendra boots gekocht.
Ikzelf heb vrij smalle enkels / onderbenen.
De eerste keer dat ik ze droeg, had ik pijn net boven mijn hiel (en eigenlijk zowat overal).
Ik dacht: doorbijten en blijven in rondlopen (incl. pleisters)!
En ja hoor, na amper een dikke week 'rondpikkelen' vind ik ze super zitten!!

Ze zijn dus vrij smal aan de enkels, want ik krijg ze zonder mijn 'schoentrekker' niet uit.
De maat is gelijk aan mijn normale schoenmaat.

Ze hebben me veel centjes gekocht en ik dacht ze niet te gebruiken om te rijden, maar ik vind ze inmiddels zó leuk, dat ik er ook mee rijd.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:18

Jaren terug had ik een paar hoge Sendra's die zaten mij vanaf dag 1 perfect. Helaas ging het stiksel op de laars vrij snel (binnen 2 jaar) kapot en dat was niet meer te herstellen. Toen een paar Ariats gekocht maar daar had ik een haat liefdeverhouding mee het eerste half jaar.... dus als ik weer een paar nieuwe laarzen nodig heb ga ik weer op zoek naar Sendra's.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 19:21

Sendra´s <3.

Zitten lekker, normale pasvorm en gaan lang mee. Ik heb ze wel voor de mooi en niet voor het rijden.

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 14:06

Heb ook eens een paar via MP gekocht, gewoon mijn eigen maat. 8 jaar gebruikt, zowel voor lopen als rijden. Af en toe een flinke klodder vet erop en ze gaan jaren mee.

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:10

Ik heb de mijne nu enkele weken in gebruik, I loooove them!!!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 18:20

Heb uiteindelijk toch nieuwe aangeschaft. In de breedte zitten mijn tenen nog een beetje klem... Hopelijk lopen ze snel uit!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:21

Ik vind ze 10x niks!
Ze zijn smaller dan de gemiddelde normale laars en dat geldt ook voor de schacht.
Elk model verschilt enorm van de sendra's. Ik heb ze 1x gehad en hoef ze nooit meer. ;)

Geef mij maar Ariats! :D

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 19:25

Ben wel een Sendra fan maar ik gebruik ze om te line dancen en gewoon voor dagelijks te dragen..
Ik moet ze telkens wel een aantal weken uitlopen voor ze lekker gaan zitten ,maar vanaf dan zitten ze ook heerlijk.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 11:39

Zaten ze bij jou ook krap bij je kleine tenen? Ben zo bang dat ik ze te klein gekocht heb. En voor dat geld!!! Pfff

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 11:57

nee echt krap niet eigenlijk

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:23

Grrr kan er echt van wakker liggen. Ivm uitlopen raden ze je een maat kleiner aan. Heb jij je eigen maat of kleiner?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:24

Heb heb sendra's van 10 jaar oud en van een jaar oud met andere neus en toch voelen ze aan de voet het zelfde.

Een maat kleiner kan ik echt niet uitlopen, ik heb gewoon mijn eigen maat en moet ze dan nog aardig uitlopen.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:35

Tot hoever komt jullie teen? Ik raak niet de voorkant. Het is meer de breedte zegmaar.doordat hij in een punt loopt.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:39

Die breedte zat bij mij ook krap maar eerder net voor mn tenen en dit is met het uitlopen opgelost. Ik heb wel mn gewone schoenmaat aangehouden en geen maat kleiner.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:40

Maar jullie voelen niks bij je tenen? Waar moet je ze dan uitlopen? Wat knelt er dan?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:41

EliseLukas schreef:
Tot hoever komt jullie teen? Ik raak niet de voorkant. Het is meer de breedte zegmaar.doordat hij in een punt loopt.

heb ik ook, kleine teen heeft flink wat blaren gehad totdat schoenen ingelopen waren.

Uurtje thuis aan met dikke sokken dan gaat het wel sneller, als ik ze de hele dag aan doen wil ik nog perse dunne sokjes aan.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:41

Oh mmm wat een ellende. Ze waren zo duur! Grrr ik kijk het nog even aan.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 12:43

Dankjulliewel! Ze slippen nl wel een beetje achter en ik dacht dat dit te erg zou zijn met maatje groter. Ik ga maar eens het huishouden doen met schoenen aan. Hopelijk gaat het beter als ik dat af en toe doe.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:43

Ik heb ook een paar. Maar niet om mee te rijden. Ze zijn bij mij behoorlijk uitgelopen. Ik heb het model met de stompe neus en vrij brede voeten. Verder nergens last van gehad ik draag ze het liefst nog in bed, heerlijke laarzen!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:44

bij mij was het niet bij mn tenen maar heb een beetje rare voeten. Het breedste deel is net voor mn tenen en daar was het even uitlopen maar dat is nu opgelost. Succes ermee. Veel uitlopen en hopen dat ze dan beter gaan zitten, want zijn ind prijzige schoenen.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 12:45

Ik koop altijd dezelfde maat die ik voor ander schoenen/laarzen ook heb en die zitten prima. Soms een beetje stug in het begin, dan begin ik met dunne pantykousjes om ze in te lopen. Als ze dan een beetje ingelopen zijn draag ik ze met gewone katoenen sokken.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 13:19

Dankjulliewel! Ben er wel helemaal weg van maar wat een kopzorgen geven die dingen me! Pfff

Annekexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 16:27

Ik had de eerste week toen ik mijn (oh zo dure) Sendra boots had, zoooo'n 'pijne' voetjes.
Aan de zijkant, net boven de hiel, vooraan... zo'n beetje overal... en ik dacht: damn, wat een miskoop.
Ik heb doorgebeten en dacht 'voor zoveel geld, kan ik ze NIET in de kast laten staan'...
En ja hoor, na een dikke week, zitten ze zooooo goed. Ik heb ze wel veel aangehad, met preventieve pleisters op mijn voeten ;-). Ik draag ze wel het liefst met ietsje dikkere sokken.
Ik zou ze nu ELKE minuut van ELKE dag willen dragen.
Ik hoop dat dit voor jou ook het geval is!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-14 19:40

Dat stelt me iets gerust! Ik hoop zo dat het ook voor mij geldt. Heb ze nu een paar keer per dag even aan. Kan niet wachten tot ze lekkerder lopen! Vind ze nl echt gaaf.