Pessoa ventilerende peesbeschermers, waar te koop?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Pessoa ventilerende peesbeschermers, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 08:34

Hoi!

Ik ben via Google en Bokt nog niet veel wijzer geworden en het zijn veelal oude topics, dus: ik ben op zoek naar zeer goed ventilerende peesbeschermers, het liefst voor en achter. Hetzij van Pessoa maar Harry's Horse schijnt een zelfde soort peesbeschermer te maken?

Ik wil ze graag aanschaffen dus zoek een webshop of een ruitersportzaak op de Veluwe die deze peeskappen verkoopt. Alvast bedankt!

Afbeelding

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:16

Ik heb deze peesbeschermer in de handen gehad, maar is totaal niet stevig en van stuk materiaal wat best kan gaan schuren.
Ik heb de N.E.W airflows, deze ademen heel goed, er zit geen neopreen in en het been wordt er niet bezweet onder.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:22

CK88 schreef:
Ik heb deze peesbeschermer in de handen gehad, maar is totaal niet stevig en van stuk materiaal wat best kan gaan schuren.
Ik heb de N.E.W airflows, deze ademen heel goed, er zit geen neopreen in en het been wordt er niet bezweet onder.

Maar heb je ze ook getest? Dat je zegt dat het kan gaan schuren? Zo niet denk ik niet dat de TS er zo bijster veel aan heeft...

TS, de namaak zijn hier verkrijgbaar:

http://www.horseshopinternational.nl/in ... ch-hh.html

Helaas enkel in maat full..

CK88

Re: Pessoa ventilerende peesbeschermers, waar te koop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:26

Het materiaal is stug, maar wel buigbaar, het zou niet een klap kunnen opvangen van een achterbeen. Daarbij vond ik de hoekjes enze erg scherp daarvoor zou ik ze al niet eens willen testen en vielen ze voor mij al af :n

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:37

Superfijne peeskappen, heb ze al jaren. Van schuren geen last, geen warme pezen, ook geen scherpe randen. Kortom een zeer tevreden gebruiker. Ik heb ze destijds in Garderen gekocht. Maar dan praat ik over 10 jaar geleden.

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 11:15

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 13:37

Bedankt voor alle tips! Ik zit al langer naar te kijken naar NEW en Dalmar beschermers. De Dalmar boots leken mij ook erg fijn. Die laatste hier in het topic gepost zien er ook goed uit. Zulke tips wil ik wel meer, dan kan ik een goede afweging maken.

Het voordeel wel van die opengewerkte peeskappen is dat je zeker weet dat het niet warm wordt, bij sommige "inventieve" beschermers moet je dat vaak nog afwachten...

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:31

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:25

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 18:14

Ja die zijn heel veel duurder! :D

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:48

En toch precies hetzelfde merk, Compositi. Overigens ga je voor de Pessoa's ook niet al te weinig neertellen mocht je ze kopen.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 21:10

Daar heb je gelijk in, maar vind degene die Capriootje aanbracht misschien nog wel beter...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 21:14

Die beschermt ook goed de voorkant, dat is natuurlijk helemaal ideaal! Jammer dat dit soort bescherming zelden in ponymaat verkrijgbaar is en dan vaak alsnog aan de grote kant is.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 22:09

Ik heb ze ook en ik vind ze geweldig!
Ik vind ze nog van bijzonder stevig materiaal, op de delen waar het moet beschermt het wel. Ik heb ook Veredus beschermers en heb ze eens vergeleken met elkaar. De ene om het ene voorbeen en achterbeen en andersom. Nou, je kon duidelijk verschil merken! Vind ze heerlijk. Heb ze afgelopen Maart gekocht bij
http://www.horseshopinternational.nl/

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 14:53

Lara_Silver schreef:
En toch precies hetzelfde merk, Compositi. Overigens ga je voor de Pessoa's ook niet al te weinig neertellen mocht je ze kopen.

Ik werk bij Harry's Horse en wij zijn distributeur van Compositi. Die leveren wij dus ook :-).

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:10

astridastrid schreef:
Lara_Silver schreef:

Ik werk bij Harry's Horse en wij zijn distributeur van Compositi. Die leveren wij dus ook :-).

Ja, en? :)

Ik gaf enkel aan dat het prijsverschil voor hetzelfde product groot is bij die twee webshops. Zeker omdat bij de één (de goedkopere) de prijs een hele set en bij de andere (de duurdere) deze slechts de voorbeschermers omvatten. (en niet eens de achterbeschermers leveren)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 18:13

Ik heb ze ook, al zeker 6 jaar! En ze zijn echt super, hartstikke sterk en ze houden een klap echt wel tegen. Ook erg makkelijk schoon te houden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:16

Lara_Silver schreef:
astridastrid schreef:

Ja, en? :)

Ik gaf enkel aan dat het prijsverschil voor hetzelfde product groot is bij die twee webshops. Zeker omdat bij de één (de goedkopere) de prijs een hele set en bij de andere (de duurdere) deze slechts de voorbeschermers omvatten. (en niet eens de achterbeschermers leveren)

Tuut tuut, ik reageerde meer hierop: "Hetzij van Pessoa maar Harry's Horse schijnt een zelfde soort peesbeschermer te maken?". Wij maken ze dus niet maar distribueren ze van Compositi.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:24

Maar waarom quote je mij dan? Het was immers de TS die dat schreef in de openingspost. :)

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:06

Heeft iemand een foto van de beschermers om de benen van je paard? Misschien overweeg ik ze ook nog eens ;)

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-14 10:00

Ik heb de Tri-zone bij Ooteman gekocht. Gister alleen mee gestapt, bleven aardig goed zitten: ik moest ze namelijk vrij strak aantrekken om ze niet gelijk af te laten zakken. De peesbeschermer zit dan ook een stukje van het been af zodat de lucht er goed door kan. Tot nu toe best tevreden! Als deze bevallen schaf ik ook de achterbeschermers er bij aan.

Dit zijn ze:
Afbeelding

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:25

Die zien er goed ut! Ben alleen benieuwd of ze goed blijven zitten?

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 16:36

Heb ze ook gehad maar bij aantikken/schuren zijn ze stroef en gingen scheuren. Vond ze verder wel fijn.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-14 09:24

Ik hou jullie op de hoogte! :)