dekje verven

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

dekje verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 15:05

Hallo,

Ik heb thuis een wit dekje liggen en deze wil ik graag verven.
nu was mijn vraag of dat ook kan zonder dat het in de wasmachine moet gebeuren en of iemand daar ervaring mee heeft.

groetjes naomi

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:31

Ja in een emmer of kuip, maar dan krijg je nooit zo een egaal effect als in de wasmachine. En het is dan nog eens een gigantische rommelboel om alles schoon te krijgen.
Het beste gaat het in de wasmachine en dan erna gewoon je wasmachine op spoelen zetten. We hebben er nog nooit problemen mee gehad dat er nog verf in de wasmachine zat. Best wel altijd de eerste was die je erna doet donker nemen.

Misschien kan je ook wel een soort papje maken wat je er op verft en dan nawassen oid. maar dat heb ik niet getest :)

Pandameisje

Re: dekje verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:33

hoebedoel je met wasmachine ?? ik niet snappen

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 15:34

Je hebt textielverf die je in je wasmachine steekt samen met het ding wat je geverfd wil hebben. Terwijl je machine draait wordt het ding geverfd en nagespoeld zodat het ook niet meer af geeft.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 19:18

Jahoor, gewoon in de wasmachine! Volg wel goed de gebruiksaanwijzing die in de verpakking van de verf zit ;-)
En hou er ook rekening mee dat het garen vaak synthetisch is, dus daar pakt geen verf op.
Zo heb ik eens een wit dekje knalroze geverfd, maar de bies en het garen bleven wit :o
Je kunt ook geen donker dekje lichter verven, maar dat leek me wel logisch. (of je moet het dekje eerst 'ontkleuren')
Succes ermee!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 17:56

Met de hand is inderdaad heel moeilijk om egaal te krijgen. Met de wasmachine werkt echter super goed. Het garen pakt inderdaad de verf in bijna alle gevallen niet op, dus je zal wit stiksel behouden. Een lichte kleur zal dan ook het mooiste worden.

Bedenk daarnaast dat als er nu vlekken in het wit zitten, de kleur hier meestal anders op pakt dan op de schone stof. Het kan dus zijn dat het resultaat tegen valt als er nu veel vlekken op je dekje zitten.