[WN] western pad kopen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ciaraciara

western pad kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 21:49

Hallo!

Vandaag heb ik van een hele aardige vriendin een western zadel gekregen!
ze heeft vroeger een pony gehad die iets kleiner was dan mijn Fjord en ze heeft dit zadel voor haar verjaardag gekregen van haar tante, nu ze van haar pony is overgestapt op een paard om verder in de dressuur te komen stond het zadel alleen maar weg te stoffen...

dus zo gezegd zo gedaan, ik kwam even met mijn fjord naar haar huis, zei haalde het zadel uit de schuur en we hebben even gekeken of hij past... en hij paste! :D

maarja, een probleempje, ik heb dus nog geen pad voor onder het zadel?!

graag zou ik van jullie willen weten, waar hebben jullie die van jullie vandaan, via welke betrouwbare sites zou ik er mogelijk eentje kunnen kopen, en natuurlijk het aller belangrijkste, welke maat past er op een fjord?! want ik reed voorheen altijd met een veelzijdigheidszadel!

als jullie het nodig hebben, kan ik een foto van mijn Fjord en van het zadel sturen

Stippie

Re: western pad kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 22:58

Ik heb mijn pads bij Arthur's westernstore vandaan.
Ik weet niet waar jij van daan komt, maar er zijn ook verschillende westers shops online te vinden anders.
En ook op boktmarkt zijn er pads te koop of op marktplaats. (Ik ga er binnenkort zelf ook 4 op te koop aanbieden )
En ik ben wel benieuwd naar een foto van je paardje met het westernzadel.
Welk merk is het?

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 06:53

Je kunt bij een westernzadel niet zomaar zien of het past. Als je graag een westernzadel wilt kun je beter een goede zadelpasser laten komen. Het is heel belangrijk dat een zadel goed past, ook als je er maar af en toe mee rijd.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:40

Eens met cindy, westernzadels passen is erg lastig. Vooral omdat er zoveel leer om de boom heen zit en je dus als je geen ervaring hebt niet goed de boom kan volgen op de rug om te controleren of het past. Ik zou er dus zeker een passer bij halen om te controleren of het echt past. Verder, een goed pad moet lekker dik zijn, als je hem tussen je vingers samendrukt mogen je vingers elkaar niet raken. Reken qua prijs ergens tussen de 100/250 voor een nette.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 11:58

Ik schat zo in dat het hele zadel dat niet gekost heeft ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:22

@Dubbeldun, ik ook daarom zette ik het er ook bij, voorkomt eventuele teleurstellingen.

ciaraciara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 15:34

ik bedoelde qua dat hij past dat hij niet te groot of te klein is, ik ga inderdaad eerst een zadelmaker laten komen om hem helemaal perfect op maat te laten maken!

ik woon in de buurt van Haarlem

ik zal vandaag nog even een foto van het zadel en mijn paard plaatsen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:36

Het probleem van een westernzadel is dat er niet zo veel aan op maat te maken valt... Je kunt niet een kussen bijvullen ofzo.

ciaraciara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 19:54

ciaraciara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 19:58

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 09:12

Tja, ik kan niet zeggen dat ik gillend enthousiast ben over het zadel, de eerste foto is te donker om er iets aan te kunnen zien en op de 2e foto met de zon lijkt ie erg goedkoop.
Staat er iets van een merk op ??
Heb je de link in mijn onderschrift al een bekeken (naakte waarheid). Als het een goedkoop zadel is dan weet je wat je ongeveer kunt verwachten.
Ik kan iig aanraden om er een goede western zadelpasser bij te halen om te laten checken of het zadel past en daar dan ook een goede pad te kopen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 10:00

Een zadelpasser kan niet een bestaand western zadel op maat maken. Het lijkt me verstandiger om een zadelpasser te laten komen met ern aantal tweedehands zadels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 12:09

[WN-AM] > [WN-TR]

ciaraciara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 15:44

ik ga er inderdaad wel eventjes naar laten kijken door iemand die hier verstand van heeft voor ik er als een kip zonder kop mee ga rijden ;) wil natuurlijk niet dat het zadelhaar pijn doet ofzo