Loesdau dressuurzadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carrotcake

Loesdau dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-14 17:44

Ik heb de zoekmachine al gebruikt, maar vond niet zoveel of al oudere topics.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn met Lousdau zadels. Aangezien de Duiters over het algemeen altijd best kwalitatief goede dingen produceren.

Ik weet hoe men over de kwaliteit van Interhippique en de Zadelmarkt denkt :D Uit eigen ervaring weet ik dat Interhippique niet goed is.

Is Loesdau vergelijkbaar of kwalitatief iets beter? De zadels zijn iig wel iets duurder. (€379)
Is dit een mooie middenweg tussen Interhippique/Zadelmarkt en de duurde merkzadels?
(Ik ben er van bewust dat ik ook kan sparen voor een tweedehands merkzadel. Ik wil alleen graag weten wat de ervaringen van Loesdau zadels is.)

Alvast bedankt!

Carrotcake

Re: Loesdau dressuurzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 07:05

Niemand ervaring met deze zadels?

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:14

Mijn ervaring is dat ze echt belabberd zitten...ik woon in Duitsland en heb al op verschillende gezeten maar je glijdt ook alle kanten op. Verder lijkt het meer op geperst karton dan op leer. Maar goed dat is mijn ervaring..denk dat je inderdaad dan beter voor een goede 2e hands kan gaan

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:14

Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik van de naam hoor, nieuwsgierig ben ik dus ook. Even googlen :D

Edit: je hebt er blijkbaar 2 prijsklasses in. De goedkopere zien er inderdaad plastic en fake uit, de duurdere zien er dan wel weer stevig uit. Maar als je dan voor Duits zou gaan in die prijsklasse,oa de stubben Juventus is ook een goed zadel.

Edit2: http://www.loesdau.de bekijk ik even de andere merken ook, blijkt de Juventus 1 van de goedkopere te zijn. :')
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 10-04-14 07:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 07:20

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 07:50

bikkellove schreef:
Mijn ervaring is dat ze echt belabberd zitten...ik woon in Duitsland en heb al op verschillende gezeten maar je glijdt ook alle kanten op. Verder lijkt het meer op geperst karton dan op leer. Maar goed dat is mijn ervaring..denk dat je inderdaad dan beter voor een goede 2e hands kan gaan

Ik heb nu zo'n zadel van een kennis die ik even mee mocht nemen naar huis. Maar de zweetbladen lijken inderdaad van geperst karton.
Het zadel is ook in elkaar gezet met heel veel verschillende soorten leer....
Ik moet zeggen dat een Interhippique zadel er op het oog beter uit ziet.
Wilde het toch even proberen, maar het is echt niks dus....

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-14 07:52

SheeNegro schreef:
Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik van de naam hoor, nieuwsgierig ben ik dus ook. Even googlen :D

Edit: je hebt er blijkbaar 2 prijsklasses in. De goedkopere zien er inderdaad plastic en fake uit, de duurdere zien er dan wel weer stevig uit. Maar als je dan voor Duits zou gaan in die prijsklasse,oa de stubben Juventus is ook een goed zadel.

Edit2: http://www.loesdau.de bekijk ik even de andere merken ook, blijkt de Juventus 1 van de goedkopere te zijn. :')

Toch betaal je bijna €400 voor zo'n zadel. Hoe kan je dat dan met geperst karton verkopen?

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 09:11

Ik denk dat je pas je echt kunt uitspreken over de kwaliteit als je het echt in handen hebt gehad. Als je op de foto vergelijkt zie je wel degelijk verschil. Je ziet ook dat het geen synthetisch zadel is, zoals wintec, maar ook geen leer.
Ik heb zelf de Juventus, mooi zadel, ook kwalitatief heb het nu toch een aantal jaar. Ja je ziet gebruikssporen, maar hier wordt het ook veel gebruikt in alle weersomstandigheden. En je ziet ook op de foto's duidelijk verschil met de goedkopere loesdau. Ik denk dat als je liever in een lage prijsklasse blijft je qua duurzaamheid beter af bent met een wintec.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 06:40

SheeNegro schreef:
Ik denk dat je pas je echt kunt uitspreken over de kwaliteit als je het echt in handen hebt gehad. Als je op de foto vergelijkt zie je wel degelijk verschil. Je ziet ook dat het geen synthetisch zadel is, zoals wintec, maar ook geen leer.
Ik heb zelf de Juventus, mooi zadel, ook kwalitatief heb het nu toch een aantal jaar. Ja je ziet gebruikssporen, maar hier wordt het ook veel gebruikt in alle weersomstandigheden. En je ziet ook op de foto's duidelijk verschil met de goedkopere loesdau. Ik denk dat als je liever in een lage prijsklasse blijft je qua duurzaamheid beter af bent met een wintec.

Ik heb er nu ook echt een in handen. Leuk zadel voor tijdelijk, inrijden oid.... Maar niet wat ik zoek.
Maar de Juventus is toch van Stubben?

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:45

Ja, Juventus is van stubben.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 06:49

Als je het hebt over een bedrag van € 400, denk je dan in dat eerst de fabrikant eraan moet verdienen en dan nog de winkel die het verkoopt. Tel daarbij op hoeveel tijd het kost om een zadel in elkaar te zetten en het materiaal. Dan snap je gelijk dat het nooit enige vorm van kwaliteit kan hebben. En dat degenen die de arbeid verricht hebben ook niet heel veel verdienen. Dan heb ik het nog niet eens over de eventuele scheefheden die ontstaan als het vlug vlug om kosten te besparen gemaakt wordt, of de hoeveelheid schroeven en spijkers die je paard kunnen schaden.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 15:51

melrovers schreef:
Als je het hebt over een bedrag van € 400, denk je dan in dat eerst de fabrikant eraan moet verdienen en dan nog de winkel die het verkoopt. Tel daarbij op hoeveel tijd het kost om een zadel in elkaar te zetten en het materiaal. Dan snap je gelijk dat het nooit enige vorm van kwaliteit kan hebben. En dat degenen die de arbeid verricht hebben ook niet heel veel verdienen. Dan heb ik het nog niet eens over de eventuele scheefheden die ontstaan als het vlug vlug om kosten te besparen gemaakt wordt, of de hoeveelheid schroeven en spijkers die je paard kunnen schaden.

Daar ben ik het ook wel mee eens. Maar ik denk ook aan dat je vaak voor het merk betaald. Dus goedkopere merken kunnen kwalitatief wel goed zijn natuurlijk.
Maar de arbeiders krijgen denk ik bij het maken van een zadel, ongeacht het merk hetzelfde loon denk ik hoor. Veel zadels worden in India e.d. gemaakt. Alleen de fabrikant, winkel verdiend eraan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 16:25

Ik heb ooit 1 goedkoper zadel van Loesdau's eigen merk gehad. Wat een baggerzadel. Het ziet er gewoon niet uit, heel lelijk gestikt en slechte vulling. Als ik jou was zou ik voor een ander merk gaan.

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:41

Lang niet alle zadels worden in India gemaakt, ik ken een aantal zadelfabrieken in Engeland, daar ben ik ook zelf geweest, waar de zadels gewoon door Engelse werknemers met de hand in elkaar gezet worden. Dat kost toch echt heel wat meer dan een uitgebuite arbeider in een land als India.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 22:15

Ja, dan wel inderdaad..... Maar is dat weer niet het uiterste?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 22:24

Heb een hoofdstel ervan. Dat is mooie kwaliteit.
Zadels geen idee, maar kan niet veel zijn voor dat geld.

Carrotcake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-14 16:56

Zinzi_jewel schreef:
Heb een hoofdstel ervan. Dat is mooie kwaliteit.
Zadels geen idee, maar kan niet veel zijn voor dat geld.

Niet alles hoeft slecht te zijn van het merk. De zitting is en de kniewrongen zijn ook van mooi leer hoor, dat dan weer wel.