Bow Balance beugels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MissyM

Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 18:03

Hallo, Ik ben mij een beetje aan het orriënteren op de Bow Balance Beugels. Nu vindt ik ze best wel prijzig. Weten jullie waar ze goedkoper te bestellen zijn? ook hoor ik graag reacties wat jullie vinden van de Bow Balance beugels.

Groetjes Marije

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:39

Ik volg even, heb al een tijdje van alles en nog wat gelezen en wil ze heel graag hebben.....wacht op 25% korting bij epplejeck of divoza := zodat ze wat goedkoper zijn.
Namaak of goedkoper heb ik nog niet gezien. In iedergeval niet met die buiging erin.

Ohh heb er twee keer mee gereden (geleend van iemand) om te testen of het wel wat voor me was omdat ik ze ook erg prijzig vind.
Wil ze graag omdat ik last krijg van mijn enkel en knieën en toen geen last
Laatst bijgewerkt door tinkersjakie op 08-04-14 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:41

Wil je echt de bow balance of gaat het je om het "schokdempende en bewegende" deel?

Heb zowel de bow balance als een andere versie en ik wil echt niet meer anders.

Klasien

Re: Bow Balance beugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 07:31

Ik rij al jaren met de bow balance beugels en wil niet meer anders. Vanwege ziekte heb ik snel last van gewrichten, deze beugels maken een behoorlijk verschil.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:25

ik ben niet zo positief, heb ze weer verkocht via marktplaats (dus misschien daar kijken? )
Mijn GPG beugels vind ik veel fijner

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:46

friesam schreef:
ik ben niet zo positief, heb ze weer verkocht via marktplaats (dus misschien daar kijken? )

Wat vond je minder fijn en het verschil van beide systemen?

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:48

tinkersjakie schreef:
friesam schreef:

Wat vond je minder fijn en het verschil van beide systemen?

De GPG veert meer en werkt daardoor prettiger tegen mijn pijn in de knieen tijdens het rijden.
Verder kan je ze zo draaien dat de perfect haaks op je zadel hangen, dus nog meer gedraaid dan de bow balance. Vind de bow balance wel mooier om te zien. Maar dat is geen reden.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:59

Ik heb ze destijds heel goedkoop gekocht op de Duitse Ebay. Onder de 100 euro inclusief verzenden.

Ze zijn erg fijn, heb nooit meer last van mijn knieen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:23

Citaat:
De GPG veert meer en werkt daardoor prettiger tegen mijn pijn in de knieen tijdens het rijden.
Verder kan je ze zo draaien dat de perfect haaks op je zadel hangen, dus nog meer gedraaid dan de bow balance. Vind de bow balance wel mooier om te zien. Maar dat is geen reden.

Is echt heel persoonlijk, want ik heb ook knieklachten en kon juist dat verende van de GPG beugels niet hebben, ik had meer baat bij een breed voetenbed en het beweegbare gedeelte. Ik heb de Bow balance hier besteld: http://limburgsruiterhuis.marktplaza.nl/

Voor weinig geld! Ik ben er nog steeds super tevreden over.

Gr Claudia

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:59

Ik heb de bow balance ook al een tijdje (anderhalf jaar?). Ik heb ze gekregen voor mijn 18e verjaardag, kende ze eigenlijk niet op voorhand. Mijn knnieën staan scheef waardoor ze sneller "slijten", en voordien had ik vaak last van mijn knieën/enkels en ging ik mijn benen afsteken, maar nu heb ik dat helemaal niet meer. Ze zijn idd prijzig als je ze zelf moet kopen, maar dat zijn ze zeker waard vind ik.
Ze zijn ook makkelijk te onderhouden/schoon te houden :p

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:00

Ik heb ook sterk de voorkeur voor de GPG's. De veren vind ik fijner en het antislip gedeelte vind ik fantastisch.
Voor zowel mijn dressuurzadel als mijn springzadel heb ik GPG's. Beide sets heb ik op marktplaats gekocht voor € 60,- (per set).

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:40

is er geen systeem waar je beiden kan combineren? kan je de investering doen om ze te combineren

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:44

mohica schreef:
is er geen systeem waar je beiden kan combineren? kan je de investering doen om ze te combineren

Volgens mij kan dit wel, want je hebt van die adapters die je tussen de riemen vast kan maken die veren. Zal eens zoeken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:46

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:51

Hier ook al jaren Bow Balance beugels en ik wil nooit meer anders. Heb ze aan al mijn zadels (3) en als ik een keertje op iemand anders zadel heb gereden merk ik dat meteen in mijn knieën, heupen en rug.
Ik heb ze gekocht bij Paashaas, nieuw €119,95 incl. verzendkosten.http://www.bokt.nl/markt/ad/217531/nieu ... verzending

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 10:53

Ik heb ze goudkleurig laten spuiten, en er rvs anti slip zooltjes in gedaan. :D Nog steeds erg blij mee :))

tinkersjakie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:41

Heb ze week geleden gekocht! Kreeg een kadobon met 25% korting voor mijn verjaardag van epplejeck!
Heb er nu 3 x mee gereden met deze type beugels (eerste 2x was van iemand anders om te proberen)
Maar ik heb soms de binnenkant beugel tegen mijn voet aan (snappen jullie hem :D ) omdat ie gedraaid is, hebben meer mensen dat? Niet aldoor trouwens maar vernam het in begin.
Ben er wel heel blij!!

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:46

MissyM, Ik heb nog een stel Bow Balance beugels liggen (nog nieuw in doos). Als je deze over wil kopen dan stuur je maar een pm ;)

Groetjes Maureen

Totje5mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 17:59

Ik kan niet zonder deze beugels, krijg snel last van mijn enkels. Als ik een breder voetbed heb gaat het beter. De bow balance heb ik aan mn dressuurzadel en de Jin Stirrup aan mn springzadel.