Dubbelgebroken trens?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Heleennn

Dubbelgebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 14:13

Hoi,

mijn paard is fijn te rijden maar ik merk dat ze voor het minste dat ik druk verander in de mond reageert. Haar tanden worden om het halfjaar nagekeken en ze heeft er net een controle opzitten dus dat is prima in orde. Ik dacht dat ik misschien nog te onrustig was in mijn handen, is het dan een goed idee om eens een dubbelgebroken trensje te proberen tot ik zelf een stabielere houding heb?

Alvast bedankt :)

Liselot

Re: Dubbelgebroken trens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:19

Een dubbelgebroken zal juist meer bewegen. Een ongebroken trens ligt het stilst in de mond, helemaal als het ook nog D ringen heeft

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 15:02

Je zou ook eens kunnen laten nakijken of je bit wel goed in de mond van je paard past en bijvoorbeeld niet te dik is of ergens ongemakkelijk ligt.

LOLA__HORSES

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:05

Liselot schreef:
Een dubbelgebroken zal juist meer bewegen. Een ongebroken trens ligt het stilst in de mond, helemaal als het ook nog D ringen heeft

dat is waar maar als je van jezelf al bewegende handen hebt is een ongebroken trens niet handig lijkt mij

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 20:08

Liselot schreef:

Het is idd een bustrens, het bitje past ook goed. Dan maar even verder oefenen, ik rijd ook met lage neusriem om het bit stabieler te laten liggen (jong paard) dus komt vast goed dan.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:59

RT-V >> HAR

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 22:44

LOLA__HORSES schreef:
Liselot schreef:

dat is waar maar als je van jezelf al bewegende handen hebt is een ongebroken trens niet handig lijkt mij

Want? Een ongebroken trens is zo ongeveer het vriendelijkste bit wat er bestaat

WvZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 19:01

Ik rijd ook met dit type bit en het bevalt echt heel goed. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen, lukt het niet kun je altijd nog wat anders doen. Heel veel succes!