Hoofdstel, garantie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Hoofdstel, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 07:55

Enige tijd geleden heb ik na maanden wachten mijn br adlington cob hoofdstel kunnen halen. Allereerst kloppen de verhoudingen niet en heb ik met br proberen te bellen maar die waren toen niet bereikbaar en dus gemaild of een onderdeel los verkrijgbaar was. Ik heb mijn sperriem nu onder de kin bij de neusriem gemaakt dus wil of een nieuwe sperriem erbij kopen of een langere onderriem voor neusriem... Geen gehoor. Op hun Facebook site een beoordeling gegeven met zelfde probleem, nooit iets van gehoord, maar nu zitten er ook al kale plekken op mijn hoofdstel en mis ik meerdere diamantjes. Ik heb het hoofdstel nog geen half jaar en gebruik het ongeveer eens per week. Het andere hoofdstel was dik 100 euro goedkoper maar is een zelfde soort maar dan van profi ruiter. Alle diamantjes er nog in, leer nog mooi en pasvorm goed. Die gebruik ik 4 keer per week. Nu mijn vraag, wat mag ik verwachten van de br fabriek voor ik de weer probeer te bellen? Of moet ik aankloppen bij ej, echter hebben zij het hoofdstel niet gemaakt...

Ashley5760

Re: Hoofdstel, garantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:58

Waar heb je het gekocht? Volgens mij moet je bij de dealer zijn namelijk?

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:01

terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan heb? ik heb ook een BR hoofdstel. Maar ik koop er nooit meer een van hun...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:01

Met klachten altijd contact opnemen met de dealer. Zij nemen dan contact op met de leverancier.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 08:02

Bij epplejeck.
Ik zal er zo eens foto's van maken. Maar het voelt als een maandag morgen product....
Mijn andere br hoofdstel was /is zo fijn alleen een beetje klein geworden.

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:03

Je kan het beste gewoon even contact opnemen met de winkel waar je het product hebt gekocht, in dit geval Epplejeck.

Zij kunnen het hoofdstel doorsturen naar de leverancier en die zal de klacht beoordelen.
Als ik jou zo hoor dan valt dit gewoon onder garantie (in ieder geval de steentjes die eruit vallen, als je geen schoonmaakmiddelen hebt gebruikt die de lijm aantasten).

Vind het altijd een beetje apart als klanten niet de winkel bellen maar direct naar de leverancier bellen, jij hebt het product niet bij de leverancier gekocht, Epplejeck wel. Zij kunnen dan contact opnemen met de leverancier.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:03

Naar de EJ, die kunnen het terugsturen naar BR.
Heb ooit iets soortgelijks meegemaakt, alleen had ik hem nog geen 10x gebruikt. Hoop gez**k gehad (wel ander merk en andere verkoper), heel erg voet bij stuk moeten houden, maar uiteindelijk geld teruggekregen. (ik kreeg mijn geld terug omdat de fabrikant het hoofdstel had vernietigd en niets anders kon leveren, ze hadden het ook kunnen repareren of een alternatief kunnen sturen)

Op consuwijzer.nl kun je veel vinden over je rechten.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 08:05

Nee nog nooit gepoetst zelfs een keer klein beetje vet weggehaald van de binnenkant van de neusriem. Durf hem ook niet echt in te vetten omdat het de bruine variant is. Hij staat nu zo mooi.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:07

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:10

Hmmm... Van de foto's lijkt het hoofdstel wel een paar jaar oud.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:14

Nou dat slijtage idd wel. Ik ben er juist vrij zuinig op, maar gebruik het wel natuurlijk. De zwarte van profi Rider wordt ook door de leskinderen gebruikt, daar zit zijn rechte bit in, de bruine een dubbel gebroken bit.

Bluppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:15

die steentjes zullen ze wrs niets aan doen maar dat leer.. dat zou niet moeten mogen! Gewoon terug gaan en om garantie vragen,

Tipje van mij is de diamantje aflakken met blankennagellak. Zie je niets van maar dan zal je nagenoeg geen steentjes meer verliezen
Laatst bijgewerkt door Bluppie op 08-04-14 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:16

De steentjes weg was bij mijn zwarte Adlington ook heel snel, bleek achteraf dat die hoofdstellen daar ook een beetje om bekend staan. Dat afgesleten (maar ook de kleurverschillen verder op dat kopstuk) ziet er uit alsof hij inderdaad al jaren oud is :\

Vind de vorm van het kopstuk wel raar voor een Adlington trouwens, die hebben normaal toch een teruggesneden kopstuk? Of komt het door de hoek waarin je fotografeert, waardoor het vertekent?

Je kan het het beste via de EJ proberen te spelen. BR heeft aan hen geleverd, niet direct aan jou.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:19

Heeft niet zoveel zin als ze op de houder liggen ipv erin hihi. Heb daar wel Over gedacht naar de diamantjes zijn net wat groter als de houdertjes.

Kopstuk is idd terug gesneden.

Vind het sowieso raar dat ik via br geen los riempje erbij kan kopen, tis niet een riempje wat in die kleur in de schappen ligt. Nu op wedstrijd met een donkerder sperriempje.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:38

Bij BR kun je als particulier niet direct bestellen idd, EJ kan als het goed is wel voor je bestellen uit hun catalogus (ook wat ze niet zelf in het assortiment hebben) :)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:46

Oké, dan maar weer helemaal naar ej. Maar kan wel zeggen dat marylott service behoorlijk beter is. Pony had wat gesloopt dus wilde dat onderdeel los kopen maar kreeg het kosteloos toegestuurd.

TTNB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:00

Als het heel ver is zou je ze ook van te voren kunnen bellen en eventueel het hoofdstel opsturen ?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 15:07

Tis dat ik afhankelijk ben van ov of een ander, ruitersport hier in het dorp dan zou ik er allang langs zijn gegaan, maar ik ga het regelen.