Welk zadel adviseren jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Uppojono

Welk zadel adviseren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 21:19

Ik ben in het bezit van een Anky zadel waar ik heel tevreden over ben. Hij ligt goed op mijn paard en de kwaliteit van het leer is ook prima. Echter rij ik nog een ander paard met een Hulsebos WB4 zadel. Deze heeft een veel meer gesloten zit en sinds ik op dit zadel rij, kan ik niet meer fijn op mijn eigen zadel zitten. Ik heb het gevoel er niet meer stevig in te zitten, maar meer er bovenop. Ik wil dus een ander zadel aanschaffen, wat vergelijkbaar is met de WB4 qua geslotenheid. Ik wil echter geen WB4 aanschaffen, omdat ik meerdere negatieve verhalen over de vormgeving van de kussens en scheefheid van de zadels heb gehoord.
Punten om rekening mee te houden (uiteraard is passend op het paard het allerbelangrijkste)
- paard heeft vrij lange rug.
- normale schoft
- stokmaat 1.74m
- ik ben zelf 1.63m (enorm lange zweetbladen gaat voor mij niet werken, gemiddeld is prima)
- graag breed tussenkanaal
- 18''
- budget Max €1500,- (liefst tot €1000,-)
- goed tweedehands zadel is prima.

Ik ben nu aan het zoeken naar MSFC en Passier, maar heb geen idee welk type ik moet hebben. Ik sta uiteraard ook open voor andere merken.

Uppojono

Re: Welk zadel adviseren jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 13:04

Niemand?? Iemand ervaring met MSFC Professional?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:05

Prestige top dressage is ook een zadel met een wat diepere zit en een flinke wrong.

Zit er bij jou in de buurt geen zadelpasser die langs komt met 2e hands zadels? Dan kan je er heel wat uit proberen en kijken wat voor jou fijn zit.

Ik heb zelf een hulsebos gehad en die beviel mij super, had hem wel bij een andere zadelmaker in onderhoud omdat ik idd ook die verhalen over hulsebos had gehoord.
Ook de harry dabs elegant zit heel erg lekker (zelfde zadelmaker als van Jaguar), maar die zijn 2e hands moeilijk te krijgen.
En ik zit ook echt super in een stubben scandica (ben van jouw lengte), deze heeft een middeldiepe zit en veel bovenbeenwrong die heel mooi geplaatst is voor de wat kortere mensen onder ons.
Prestige grand gilbert kan ik niet in zitten, de wrong zit voor mij niet op de goede hoogte en het zweetblad is te lang.

nog een aanrader, maar ook moeilijker aan te komen: de spalding pennine, diepe zit en supermooie wrong :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 19:57

Een upje. Ik ben ook opzoek naar een soortgelijk zadel als de wb4. Wilde eerst Hulsebos laten komen maar twijfel nu

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-14 16:28

Ik ben voor de Anatomica Octant gegaan :). Heerlijk zadel en paard loopt er fijn op.

Frieskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:30

ff langs een zadelmaker gaan of een zadelmaker laten komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:57

Ik heb het zadel op maat laten maken dus geen speciaal merk. Wel kan ik je als je alter nog zadel zoekt een link vand e website geven?