Dubbele longe of Pessoa? (Ivm wondjes!)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Benderose

Dubbele longe of Pessoa? (Ivm wondjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 14:21

Goedemiddag,

Ik ben me ervan bewust dat er meerdere topics zijn over dubbele longe en of pessoa. Mijn vraag is echter gericht op wondjes. En dat kan ik nog niet terug vinden

Wij gebruiken regelmatig een dubbele longe. Onze pony kan echter erg wild bewegen o.a. met haar staart. Hierdoor raakt het touw vaak klem onder haar staart. Met als gevolg dat er nu een smetplek ontstaat.

Ons is aangeraden om over te stappen op een pessoa als hulpmiddel. Dit ter vervaging van de dubbel longe.
Maar naar mijn inziens hebben beide methode een eigen functie en kan ik met een pessoa niet berijken wat je met dubbele longe wel kan.

Heeft iemand misschien tips tegen de plekken van de longe?
Daarnaast ben ik benieuwd naar de mening over het ene vervangen voor het andere.

Princesj

Re: Dubbele longe of Pessoa? (Ivm wondjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:04

Is het niet een betere oplossing om de staart te bandageren tijdens het longeren?

Ik weet ook niet wat voor lijnen je hebt, die van Lammert Haanstra bijvoorbeeld zijn erg zacht!

PanamaD

Re: Dubbele longe of Pessoa? (Ivm wondjes!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:31

In plaats van de longe achter de billen te doen, de longe over de rug laten lopen.