Ik was mijn zadelkamer en reserve tuigage aan het opruimen, daar ik toch wel houd van een overzichtelijke zadelkamer. In het kader van dat overzicht wilde ik mijn singels ook languit gaan ophangen. Nu hangen ze over zadels of liggen in een kast of krat, waardoor vooral de dure leren singels te lang in een niet te beste vorm blijven. Ik wil ze dus languit ophangen voor beter drogen en beter vormbehoud.
Hebben jullie een idee hoe dit het handigst is? Een haak in de muur lukt, maar ze moeten wel recht hangen en de dressuursingels moeten er ook aan kunnen. Verder lijkt het me handig dat ik niet eerst vijf singels er af moet halen om bij de juiste te komen. Je zult nl altijd zien dat degene die je nodig hebt achteraan hangt.
Ik zou de singels aan schroefhaken ophangen. Als je er eens tegenaan stoot zullen ze niet direct op de grond vallen. Zo hangen ze ook een paar millimeter van de muur af.
2 schroeven zoals hierboven beschreven en dan de singels aan een soort kledinghaak hangen, zodat je ze niet allemaal eraf hoeft te halen wanneer je de achterste nodig hebt?
Britta31
Als je zo'n badkamerhanddoekrekje doet. Als je er dan bv 3 hebt, en die hang je bovenaan in je kast, kan je er drie aan kwijt en kan je ze alle drie pakken, los van elkaar.
Brainless
Geplaatst: 04-04-14 13:24
Sheran schreef:
Wat is er mis met over je zadel? Ik vind dat juist fijn, zo blijven ze goed in vorm.
Is vervelend als de singel nat is van het zweet.
En een korte dressuursingel heeft de neiging van het zadel af te glijden.
jorika1986
Geplaatst: 04-04-14 13:25
Sheran schreef:
Wat is er mis met over je zadel? Ik vind dat juist fijn, zo blijven ze goed in vorm.
Het gaat over het weghangen van meerdere singels. is lastig om elke keer een stapeltje singels te verplaatsen als dit helemaal niet nodig is. Met slechts 1 singel zou ik het ook over mijn zadel hangen om ze netjes te houden
KPet
Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-14 13:35
Misschien om wat te verduidelijken. Ik heb een kleine stal met drie paarden (groot en klein) en een behoorlijke stapel reserves. Er moeten toch zeker een stuk of 10 singels aan kunnen hangen, zonder idd steeds door een stapel heen te moeten. Het drogen is voor mij een belangrijk punt. Verder ben ik trouwens ook nog op zoek naar een manier om de longeersingel kwijt te raken, want die moet meestal ook behoorlijk drogen. De singel daarvan moet ook opgehangen kunnen worden. Ik vond de tip van de tuinslanghouder zeg maar een hele goede, alleen zit dan met het probleem met de stapel singels.
Verder vind ik de voorstelde rekjes wel handig, maar ik heb niet de plek om hele rijen singels naast elkaar op te hangen. Achter elkaar komt beter uit. Ik had al aan een lange haak gedacht, maar dan moet ik er niet steeds de stapel af moeten schuiven.
Je zou voor je longeersingel zo'n tuig ophanger kunnen kopen. Werkt ideaal! En misschien voor je singels heel simpel een spijker in de muur. 10 singel = 10 spijkers. Kunnen ze netjes drogen en ze liggen niet op elkaar gestapeld
Koper
Geplaatst: 04-04-14 13:49
Je kunt een singel natuurlijk ook aan de gespen in een bocht hangen. Zet wat haken in een muur (voor de gespen aan de ene kant), span een stalen draad op 2/3 van de singelafstand van die muur, met ook iets van haken voor de gespen. En dan kun je ze boven je hoofd hangen.
Veel makkelijker dan zo kan ik eigenlijk niet bedenken.
KPet
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-14 12:39
Update:
Ik heb een soort kledinghaakjes, alleen dan voor singels gevonden die ik aan een lange haak achter elkaar aan de muur ga hangen.
Daarmee probleem dus opgelost. Ik zal nog wel een foto plaatsen als alles hangt. Thanks allemaal voor de tips, de tuinslanghouder komt er ook!