Dit is gewoon een vraagje uit nieuwschierigheid. Ik wil ooit voor mijn paard zo een mooi zadel maar ik zie dat de zadel altijd tussen de 200 en 400 euro zijn. Waarom zijn ze zo goedkoop? Zijn mensen er niet over tevreden of is het leer zo goedkoop?
Dat snap ik, maar het antwoord is dus dat de goede kwaliteit australian stock saddles bijna niet te verkrijgen zijn en wat er te koop staat vaak van zeer slechte kwaliteit is.
Ze zijn een jaar of 10 terug best hip geweest in NL, heb er zelf ook eentje gehad en vond het heerlijk zitten. Maar ja, de rage is voorbij en dan krijg je ze ook lastig verkocht idd
Ik heb ook jaren met zo'n zadel gereden, echt heerlijk hoor! Helaas is het paard waarbij het zadel hoorde overleden, en is het zadel terug naar de eigenaresse van het paard (ik had het paard in bruikleen). Het was vooral fijn omdat dat paard in het verleden nog wel eens uit volle galop op de rem ging. Door de vleugels aan het zadel bleef je op zo'n moment als een huis zitten, ipv dat je over het zadel heen vliegt. Paard heeft het vanaf dat zadel nog maar zeldzaam gedaan, maar los daarvan zat het zadel heerlijk op lange tochten.
Ik heb er eentje die nog even gevuld moet worden voordat ik ermee kan rijden.
Wat een klus om een 17/17,5 inch te vinden met een brede boom van een goed merk!! Niet te doen gewoon. De horseman outfitter was te breed, de Syd Hill buiten budget;) Heb er nu eentje liggen die sprekend lijkt op de horseman outfitter, maar dan nep. Maar hij is wel in orde, laten checken door de zadelmaker voor zover ze erbij kon, op de vulling na.
Weet iemand misschien een goed adres waar ze me kunnen helpen aan een nieuwe vulling? Mijn zadelmaker heeft geen ervaring met deze zadels en wilde het liever uitbesteden ivm tijdgebrek.
eilleen333
Geplaatst: 05-04-14 23:23
Wij zijn nu druk bezig om mijn stock zadel uit elkaar te halen. Kussens eraf en even een inspectie van de boom etc. Ziet er best goed uit, ondanks dat het wrs een Zadelmarkt zadel is. Morgen de kale boom even op Mone passen. Hoop dat hij nu ook nog fatsoenlijk ligt:)