anneeex schreef:ik heb op beauty (c) een 16 inch liggen maar dat is vaak anders bij verschillende pony's
ligt er nu geen zadel op?'
als dat wel is staat daar dan een maat in?
je kan beter een zadelmaker laten komen en niet zomaar er een zadel op gaan leggen als je niet zeker weet of het past.
Jawel, hij heeft 2 zadels.
1tje voor dressuur. (Gewoon een veelzijdigheidszadel)
1tje voor springen. (Ook gewoon een veelzijdigheidszadel, ik gebruik deze alleen, zodat mijn bodyprotector niet tegen de lepel van het andere zadel komt, want dat is irritant en gevaarlijk.)
Maar die liggen pas goed met een bontje, dus mij lijkt het niet zo verstandig om daar naar de maten te gaan kijken.
Angela schreef:Zelfs al je de maten van het zadel weet (dus inchmaat en boommaat), dan nog weet je eigenlijk niets over de maat van het zadel, in de zin van of het zadel al dan niet gaat passen. Met de juiste boommaat en inch maat wordt de kans absoluut veel groter, maar het is geen garantie. Iedere zadelboom heeft een eigen vorm, en daardoor zal het zadel wel, of niet, op het paard passen. Dat is echt een verschil van dag en nacht.
Daar heb je gelijk in ja, maar ik heb er ook niet zoveel zin in om telkens de zadels te gaan passen.