Isabel werth dressuurzadel, ervaringen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

KingChay

Isabel werth dressuurzadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 19:50

Ik had vandaag een zadel gezien dat ik waarschijnlijk van plan ben te kopen.

Een isabel werth van wintec.
Ik heb hierin zelf al eens gereden en ik vond het een geweldig zadel en dacht er dus nu aan ene aan te schaffen voor mijn paardje en mijn ander te verkopen.
Zo gezegd zo gedaan, mijn zadel te koop gezet en is wss al verkocht ( gaat een week mee op proef)

Nu wat is jullie ervaring met isabel werth en op welk paard reden jullie ermee?
Goede/slechte dingens erover, want na 1x erop gereden te hebben weet ik natuurlijk nog niet alles van het zadel.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:54

Ik heb er eentje voor mijn kwpner. Hij past ook op mijn haflinger die ik er mee zadelmak wil maken.
Vorige week ook nog nieuwe zadels van kent en masters en thorowgood proef gereden maar niets zit zo als mijn werth. Vrij diepe zit en dikke wrongen. Zit als een huis. Makkelijk aanpasbaar en een licht gewicht op de rug. Als ik nog een ander aanschaf is het de bates versie maar daar ga ik nog serieus voor moeten sparen :D

Tsjah, nadeel? Het is en blijft kunststof natuurlijk en daar zie je wel snel gebruikssporen op...
Laatst bijgewerkt door Yontheke op 01-04-14 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lotte002

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:54

Hoi,

Ik heb een bruine isabel werth dressuur zadel voor mijn nieuwe paard, ik vind het een erg fijn zadel en ook erg makkelijk in gebruik, zadel heeft een ook een fijne diepe zit.

Ik ben er erg tevreden over.

Mayflower_

Re: Isabel werth dressuurzadel, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:59

Ik heb sinds 2 weken een isabell werth op mijn haflinger en wil niet meer anders. Superfijn en licht zadel, makkelijk aan te passen en zit als een huis. Zit niet gedwongen maar heb toch nog genoeg steun. :)

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:02

Je hebt bij Bates (eigenlijk de lederen wintec tegenhanger) ook een isabell werth versie. Heeft dezelfde eigenschappen als de wintec, maar is dus van leer en niet van kunststof. Leer schuift wel meer dan kunststof, maar ziet er langer mooi uit. Kunststof kan er al snel vaal gaan uitzien.
Wel duur joh. Ik heb de Bates isabell werth gezien voor 2000nogwat euro. Dus heb ik maar voor de Bates Dressage gekozen. :)

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:19

Jha een vriendin van mij waar ik ook de kunstoffen isabel werth heb geprobeerd heeft nu ook een bates en ziet er een goed zadel uit maar idd ontzettend duur.
Deze isabel werth kan ik op de kop tikken voor een zeer mooie prijs (nog geen 300€!)
En nu deze goede commentaar te horen ben ik helemaal overtuigd.
Mijn zadel is ook wss verkocht dus super of niet :D
Ben echt superblij dat ik eindelijk dit zadel heb kunnen vinden in mijn maat en heb jaren met een wintec springzadel gereden en ik was er verliefd op dus ben blij dat ik weer een wintec heb :D

Hopelijk vind het paardje het ook nog fijn!

Welke bomen gebruiken jullie voor welk paard ?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:35

Mijn beide paarden hebben de zwarte boom ( medium).

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:37

Mijn haflinger heeft de wijde boom (rood is dat geloof ik :P )

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:39

super zadel. Heb nu een wintec 500 cair, hiervoor de isabell gehad. Zadel hadden we tweedehands gekocht en zelf 15 jaar in bezit gehad. Nooit problemen gehad. Zadel heeft op een kwpn merrie van 1.63 gelegen en een halfjaar op mijn ruin van 1.72 tijdens het zadelmak maken en inrijden. Zadel was wel echt aan zijn eind en toen de boom brak heb ik een andere aangeschaft.
Laatst bijgewerkt door lauralarissa op 01-04-14 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

nutts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:41

ik heb jarenlang een isabella werth zadel van wintec gehad. was een super fijn zadel.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 20:51

Ik heb een engels volbloed met een normale iets hogere schoft. Zou de medium goed zijn dan?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:53

Hangt er vanaf hoe breed en gespierd hij is achter zijn schoft en aan zijn schouders.

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:03

Hij wordt net terug onder het zadel beleerd. Ex renpaardje.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:06

Ik kan een Isabel Werth héél goedkoop krijgen (denk aan €100, €150) maar ik heb het geld niet. Heb er laatst in gereden en het zat zo verdomd lekker. :')

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 21:15

ik heb de isabel werth bates op mijn vorige paard gehad, volbloed type met heel hoge schoft en had er een boom van 1 maat smaller dan medium inzitten. ik heb bij mijn winkel 1 extra boom gekocht (25 euro) en mag die altijd inruilen voor een andere maat. De zwarte is standaard, en daar rijd ik nu mee op mijn KWMPNer.

veel plezier ermee!

KingChay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 21:34

Zo nen hoge schoft heeft hij niet. Maar is goed ik zal wel zien dan :) het zadel van mijn vriendin past er perfect op dus ga eens vragen welke boom zij heeft. En bedankt!

En wow dat is heel goedko als je de prijzen tegenwoordig ziet. Vond da van mij al zeer goedkoop :)