Dalmar crossbescherming, past het?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Dalmar crossbescherming, past het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 13:39

Hoi allemaal,
Ik wist niet of ik het nou hier moest plaatsen of bij de crossafdeling, maar ik denk dat ik hier meer antwoorden zal krijgen.

Ik zocht al langere tijd goede crossbescherming voor mijn paard, maar dat is niet makkelijk omdat ze meestal te lang zijn voor hem of zijn benen zijn te breed. Nu kwam ik uit op dalmar crossbescherming, dus ik heb ze besteld bij de Paardendrogist omdat ze daar in de aanbieding waren.

Ik heb ze net binnen en ik heb ze direct gepast, maar ik kan nou eigenlijk niet echt beoordelen of het goed zit omdat ik geen ervaring heb met crossbeschermers...

Kunnen jullie vanaf deze foto's zijn of het past?

Linksvoor:
Afbeelding

Rechtsvoor:
Afbeelding

Linksachter:
Afbeelding

Rechtsachter:
Afbeelding

Voorkant achterbeen:
Afbeelding

Ook zitten de achterbeschermers nu zo strak als t kan, anders is er een nog grotere kier. Hoe strak mogen crossbeschermers zitten?

Ik heb eerder eens peesbeschermers gehad die met een pinnetje vast moesten worden geklikt, daarvan heeft hij drukplekken gekregen op zijn voorbenen. Ik ben bang dat van deze beschermers ook witte plekken komen...

Kim_Asterix

Re: Dalmar crossbescherming, past het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 14:57

Upje

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 15:00

Helaas ben ik niet positief over Dalmars mijn paard krijgt er drukplekken van.

Ze moeten strak zitten maar geen been afknellen, voor zat bij mijn paard de beschermer verder dicht ( weet niet hoe ik het anders uit moet leggen.

Als achter de platen goed voor en achterop het been zitten dan passen ze moeilijk te zien op de foto

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:52

Ik vind ze niet helemaal lekker zitten als ik eerlijk ben :=

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:56

Tja ik ben ook in twijfel... Raden jullie mij nog andere beschermers aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:16

3 in 1 beschermers? Voldoen eigenlijk ook wel gewoon als eventing beschermers.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:20

In 3in1's zit niks geen harde plaat, dus voor crossen zeker niet geschikt imo. )

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:48

Nee ik zoek inderdaad echt iets met een harde plaat voor en achter op het been!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:49

Je hebt ook harde 3 in 1 look a likes?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 12:08

als je 3 in 1 beschermers wilt met een harde schaal kan je eens kijken naar de eskadron allround. deze bevielen mij heel erg goed!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:56

Hoe bevallen ze kwa ventilatie? Ademen ze goed?
De pasvorm is dus niet echt optimaal?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 07:18

Ik heb ze ook. Ik vind ze goed zitten. Misschien is de achterkant een maatje te groot? Verder zitten ze wel erg mooi!

Vooral voor vind ik fijn bij mijn paarden.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 08:40

Ik heb besloten ze terug te doen..
Aan de voorkant zitten ze te lomp, dat houd geen heel crossseizoen vol door de modder.
De achterkant vindt ik te lang, maar zoals ik ze nu heb op de foto zijn de benen compleet afgekneld dus een maatje kleiner kan ook niet. :(

Nu ben ik met redelijke spoed op zoek naar goede beenbescherming met een harde plaat voor en achter op het been voor mijn paard met dikkere benen. Hij is trouwens 1.63 hoog dus de beschermers moeten niet te lang zijn...
Wie heeft de gouden beenbescherming voor mij?? :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:46

ik zweer echt bij de eskadron allround, rondom bescherming met een harde plaat en hele mooie pasvorm. Ik gebruikte ze bij een gelder, dus ze zijn ook geschikt voor de wat lompere benen :)

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 08:51

Liselot schreef:
ik zweer echt bij de eskadron allround, rondom bescherming met een harde plaat en hele mooie pasvorm. Ik gebruikte ze bij een gelder, dus ze zijn ook geschikt voor de wat lompere benen :)

Heb je ook een foto van je gelder met de beschermers om? :)
En hoe is die beschermer met de waterbak? Neemt hij veel water op? En zakt ie niet af door het water?
Heeft hij alleen een harde plaat achter of ook voor?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:58

wa al een foto aan het zoeken, maar heb er zo geen paraat. Ze nemen iig geen water op en zakken dus ook niet af.
Of voorin ook hard is weet ik niet meer (tis al een tijdje terug :o ) maar het is iig verstevigd

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:02

Ik heb zelf beschermers van Style, met jou maat paard zou je dan denk ik moeten gaan voor maat Full voor en maat Cob achter ;)

Nadeel is dat die wel een stukje duurder zijn

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:07

Ik ben niet zo'n fan van die allround beschermers om mee te crossen!
Kijk hier eens tussen: http://www.canter-equipment.nl/beenbesc ... r-de-cross
Zelf goede ervaringen met kentucky, styles en new. Zijn alle 3 erg goede producten. Voordeel van Kentucky is de D30 bescherming, I love it! Maar daar zit dan ook een prijskaartje aan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:06

Ik heb N.E.W´s voor mijn dressuurpaard :') super fijne beschermers :j Ik heb ze gekocht omdat ik niet wou dat de benen te warm werden bij het trainen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:18

Heb met mijn "paard" hetzelfde probleem, alleen is die ook maar 1,46 dus zit ook nog eens in de ponymaat wat niet altijd even makkelijk te vinden is. Om te springen heb ik de Veredus Carbon Gel, dat zit perfect.

Deze lijken mij zo van de foto af breed uit te vallen, echter zijn ze ook vrij goedkoop :o Iemand daar ervaring mee? http://www.canter-equipment.nl/beenbesc ... d_original

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 19:08

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:53

olga schreef:
Mijn vriend heeft voor zijn paard de Air-cooled original van Premiere Equine. In de beschermers voor de achterbenen zit ook een harde plaat. Wij vinden dit erg fijne beschermers.

http://www.canter-equipment.nl/beenbesc ... d_original

Blijven de benen echt koel bij deze beschermer?
En hoe onderhoud je deze beschermer moet je ze invetten of kun je ze gewoon afspoelen?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:54

Er staat bij dat je ze in de wasmachine kunt doen :+ Vind dat blauw trouwens wel echt heel lelijk.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 20:57

De benen blijven niet geheel koel, maar zeker ook niet heel warm. Iets van warmte heb je natuurlijk altijd. Er zit duidelijk verschil in deze beschermer en andere. Ik maak ze schoon met de tuinslang. Dat blauwe vinden wij persoonlijk dan wel weer mooi. Smaken verschillen ;).

Ik vind de Dalmars op de foto's trouwens ook niet helemaal fijn zitten. Ik heb andere Dalmars gehad voor mijn arabiertje, maar daar waren ze helaas te groot voor. Ik vind het wel mooie beschermers.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 12:41

Ben op zoek naar ervaringen met Dalmars over langere tijd.

Heb nu een kleine 2 jaar een set dalmars en ze bevallen op zich super goed. Achter passen ze heel fijn. Voor vindt ik ze wat rond maar daardoor wel goed lucht doorlatend en ze zitten na de cross altijd nog op dezelfde plek als toen ik ze om deed.
Helaas zag ik nu dat bij de voorbeschermers de voering behoorlijke slijtage heeft. Gaten van 3 cm precies op de plekken waat ze de kogel raken. Hierdoor nu natuurlijk ook makkelijker schuurplekken bij mijn paard. Heb ze altijd handmatig schoon gemaakt. Water en en bortsel en zo laten drogen.

Is (niet eens) 2 jaar een normale gebruiksduur voor cross beschermers? Of moet ik voor de vervanging toch naar Styles gaan kijken?
Ik heb eigenlijk de voorkeur voor beschermers met lucht inlaat en zou het liefst nieuwe dalmars kopen. Maar vindt 2 jaar (en dus een paar trainingen en wedstrijden) wel erg snel om nieuwe te moeten kopen.