Ervaring maatvoering hoofdstellen Imperial Riding

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Ervaring maatvoering hoofdstellen Imperial Riding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 09:01

Hoi hoi!

Via een ander bokt topic ben ik het volgende hoofdstel tegen gekomen:
http://www.medhorses.nl/Images/ProductI ... a59ebb.jpg

Ik vind hem erg gaaf en zou hem graag willen aanschaffen voor mijn NRPS pony. Hij heeft echter een lastige maat, hij heeft namelijk een vrij breed, maar kort hoofdje. Ik heb nu een op maat gemaakt hoofdstel van Flevohorse Support, maar in het verleden had ik een hoofdstel van Pagony en Kieffer, beide maat Cob en die waren voor het mooie net iets te lang en iets te smal.

Wie is bekend met de hoofdstellen van Imperial Riding (met name bovenstaand model) en kan mij vertellen hoe deze vallen? Of weet iemand of Hypoplaza dit hoofdstel verkoopt? Dan kan ik met mijn eigen hoofdstel naar de winkel om te vergelijken!

Alvast bedankt.

Groetjes

Princesj

Re: Ervaring maatvoering hoofdstellen Imperial Riding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:16

Ik ken dit model niet, maar heb wel 2 hoofdstellen van IR in maat Cob, ik vind ze wel erg als die maat vallen. Ik kan helaas niet veel voor je nameten, ik heb namelijk een met lage en een met mexicaanse neusriem..

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 11:11

Hoi Princesj,

Bedankt voor je reactie en het meedenken! Jammer dat je mij niet verder kunt helpen, maar ik heb inderdaad juist de maat van bijvoorbeeld de neusriem nodig, die is bij cob vaak te smal.

Alsnog bedankt!

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 11:14

Ik moest op de mexicaan wel flink gaten bijprikken om hem passend te maken voor mijn arabier, en die heeft geen poppenhoofd :+

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 11:28

Oh kijk, dat scheelt al! Dan vallen ze misschien minder smal uit dan de hoofdstellen van Pagony en Kieffer!