Welke beenbescherming?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MyHu

Welke beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 09:56

Hallo bokkers!

Ik zoek voor mijn pony goede beenbeschermers voor de dressuur. Diegene die ik op mijn pad heb gevonden zijn De HH flextrainers, met bont voor overhitting. Alleen zijn deze alleen voor de voorbenen of ook voor achter? En de Pagony dressage boots. (voor) en achter.

Ik weet niet welke beter zijn voor overhitting (Die met bont?) en welke nou echt betere bescherming geven.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!

P.S, van HH heb je ook nog deze. Wat is het verschil met de andere behalve klittenband?
Laatst bijgewerkt door MyHu op 31-03-14 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodyy93

Re: Welke beenbescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:59

de dressage boots gaan heel snel kapot, maar zijn verder wel fijn in gebruik, ik ben der wel fan van! de hh flexxtrainers heb je in heel vel maten dus voor voor en voor achter benen te gebruiken! geen idee hoe dat zit met het bont, dus ben benieuwd of iemand daar ervaring hier mee heeft!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:00

Heb jij de Dressage Boots gehad? Want dat zou natuurlijk jammer zijn!

Daar ben ik dus ook benieuwd naar haha, want je hoort tegenwoordig zoveel over bont/neopreen...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:04

De pagonny dressage boots beschermen rondom het been. Ik vind ze erg fijn (heb ze van Br) maar ze worden wel snel warm omdat de binnenkant helemaal neopreen is. Voor achter hoef je alleen maar een maat groter te pakken :)

De flex trainers heb ik geen ervaring mee maar dat schijnen fijne dingen te zijn. Wel moet je opletten dat het echt bont is omdat nep niet helpt tegen oververhitting. Deze beschermen alleen maar tegen strijken dacht ik en hebben geen harde schaal volgens mij.

Je kunt ook nog kijken voor lederen kappen, dan loopt de temp. minder op dan bij neopreen en zijn makkelijk schoon te houden + gaan langer mee.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:04

ik volg even,
Het lijkt mij juist dat bont heel warm is en dus juist kan over verhitte... dit is meer een gedachte omdat je juist in de winter veel bont aandoet als t koud is

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:07

Amiigo, je bedoeld dat de Flextrainers niet helpen bij aantikken?
Lederen kappen is inderdaad ook een goed idee, maar die kun je niet zo makkelijk schoonmaken toch?

L_Vie, Dat dacht ik dus ook altijd, maar het schijnt de warmte juist beter weg te geleiden.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:08

L_Vie schreef:
ik volg even,
Het lijkt mij juist dat bont heel warm is en dus juist kan over verhitte... dit is meer een gedachte omdat je juist in de winter veel bont aandoet als t koud is

Ik dacht juist dan er bij bont meer lucht tussen lan zitten :))

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:10

Ik vind de flextrainers wel handig, alleen gaat er veel zand tussen zitten, en dat krijg je er niet makkelijk af. Ik gebruik ze om die reden niet heel veel, want schoonmaken is erg onhandig (ze zijn niet snel droog door het nepbont)
3-1 beschermers van horka zijn superfijn....

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:11

MyHu schreef:
Amiigo, je bedoeld dat de Flextrainers niet helpen bij aantikken?
Lederen kappen is inderdaad ook een goed idee, maar die kun je niet zo makkelijk schoonmaken toch?

L_Vie, Dat dacht ik dus ook altijd, maar het schijnt de warmte juist beter weg te geleiden.

Ze zitten zeg maar met de kant waar de lap zit aan de binnenkant, stel jou paard tikt tegen z'n kogel aan dan hebben deze beschermers geen nut omdat daar geen bescherming zit.
Leren kappen kun je onder de kraan met een borstel schoonmaken :) blijft ook niet lang nat en er gaat geen vuil in zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 10:13

Kijk eens naar de trizone airlite. Ik heb ze nu al een jaar en ze blijven super netjes en mijn paard heeft geen kookbenen meer.
Bij de paardendrogist is er soms wel eens een aanbieding dat je de achter beschermers er gratis bij krijgt. Dan zijn ze nog redelijk betaalbaar.

Filmpje
http://m.youtube.com/watch?v=PylcbQ7JYSc

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 10:16

Ah, zo. Bedankt!
Heb je een voorbeeld van leren kappen? Ik kan zogauw alleen onbetaalbare vinden :')

Sky_As, zijn die goed tegen oververhitting?

Share, die zijn er wel goed uit. Maar dat lijken meer peesbeschermers, kun je die bijv. ook omdoen met springen?
Laat maar, staat in het filmpje :P

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:31

Ik heb de HH flex trainers, maar heb ze nu weer mee naar huis genomen omdat ik ze te warm vind worden, in de herfst/winter komen ze weer naar stal.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 12:36

ik volg dit topic ook even! ik ben namelijk ook opzoek naar been bescherming. :)

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:19

Ze zijn idd duur haha. Ik heb ze van knight rider, die zijn best betaalbaar of 2e hands van kentaur oid. Moet je wel kijken of de binnenkant geen neopreen is anders werkt t nog niet.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:26

Dalmar crossbeschermers voor de voorbenen en achter stijkkapjes gebruik ik in de zomer. De Dalmar beschermers zijn wel een flinke investering, maar ik heb ze nu ruim 2 jaar en gebruik ze echt intensief iedere dag bij 2 paarden (met 1 set). Als ik ze schoon maak zien ze er nog super uit. En ze zijn air-cooled.

De HH flextrainers neem je voor de achterbenen een maat groter en dan zijn ze hetzelfde. Ik heb voor een maatje M en achter L (op een 1.74m hoge KWPN'r). Bij mij gaan wel de stiksels aan de achterbenen kapot. Zijn ook niet echt kappen om alles mee te doen, dan zijn ze zo kapot of lelijk.

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 17:20

Ik ga morgen maar weer eens flink speuren haha.

L_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 10:52

Het is dus een moeilijke zoektocht!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:59

Ik heb hele fijne leren zonder neopreen (en met kalfsleer als binnenvoering) gekocht bij agradi. Kostte mij rond de 30 euro, echt een aanrader!

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 16:40

Cardy schreef:
Ik heb hele fijne leren zonder neopreen (en met kalfsleer als binnenvoering) gekocht bij agradi. Kostte mij rond de 30 euro, echt een aanrader!

Dankjewel! Ik ga er zeker naar kijken!