voor- en nadelen Equine Fusion hoefschoenen ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

voor- en nadelen Equine Fusion hoefschoenen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-14 19:50

Hoi,

Wie heeft er ervaring met de equine fusion hoefschoenen ? En gebruikerservaringen ?
Zijn ze idd langere tijd te gebruiken als dat nodig is ?
Slijten ze niet heel snel omdat de zool zo "zacht" is ?
Helpen ze goed bij gevoelige zolen ?
Zijn de inlegzooltjes echt nodig ?

Karoune

Re: voor- en nadelen Equine Fusion hoefschoenen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:20

Ik heb de Equine Fusion schoenen gehad voor mijn paard maar het was geen succes. Paard liep nog steeds gevoelig op steentjes ook toen ik de zooltjes erin had gedaan. Bovendien struikelde hij veel ermee. Ik heb nu renegades en die bevallen prima. Geen gevoeligheid meer en geen struikelen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 14:24

Dank je wel voor je reactie ! Nee, struikelen is idd niet fijn/goed. Dus zelfs met extra zooltjes erin zaten ze niet fijn voor je paard ?

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:48

nee die zooltjes hielpen niks. Ik vond het ook een hele zoektocht naar de juiste hoefschoenen maar als je de juiste vindt, loont het de moeite. Ik heb zelf een arabier en daar passen de renegades goed op.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 17:07

Renegades schijnen niet zo fijn te passen bij paarden met een hogere hiel, begreep ik.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:59

Ja klopt heb ik ook gehoord. Er is best veel over hoefschoenen te vinden. Ik heb ook goed advies gekregen van klaas feuth van de hoefschoenenwinkel heet nu hoofwear. Je zou hem fotos van de hoeven van je paard kunnen sturen.. veel succes

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 17:13

verder niemand ervaringen met deze hoefschoenen ?

WhatsUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 16:11

Ha TS, ik weet niet of je inmiddels al een keuze hebt gemaakt voor hoefschoenen, maar via de zoekfunctie heb ik ook ervaringen over de Equine Fusions gevonden.
Zelf heb ik nu de Ultra's sinds een paar weken en moet zeggen dat ik gemengde gevoelens erover heb. Ik vind dat de schoenen aan de binnenkant erg snel slijten, na 5 of 6 ritten vertonen ze achterin al slijtage. Volgens de fabrikant komt dit door de wrijving tussen de hoef en de schoen en hebben ze dit verholpen in de nieuwste variant: de Ultimate. Als ik dit van tevoren had geweten had ik waarschijnlijk voor die gekozen.
Ik heb schoenen voor alle vier de voeten. Voor passen ze goed, achter wat minder. Ik heb bij één voet al een aantal keer gehad dat de schoen is gedraaid, omdat mijn paard die voet (te) schuin wegzet. Dit ligt dus niet perse aan de schoenen. Om dit probleem op te lossen heb ik nu de extra zooltjes besteld en ik hoop dat het werkt.
De zooltjes hoef je er dus niet altijd bij te nemen. Mijn paard is ook erg gevoelig, vooral na het bekappen, maar met de schoenen aan heeft ze geen problemen.
Zoals al eerder is genoemd past niet elke schoen op elke voet en zul je dus d.m.v. meten en foto's sturen naar bijvoorbeeld Hoofwear of Per Mi Cavallo (2 bedrijven die ze verkopen) moet uitvinden of het iets is voor je paard.
Een grote plus vind ik overigens wel dat je ze niet in hoeft te lopen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-14 17:12

Dank je wel voor je reactie. Ik heb de equine fusion hoefschoenen geprobeerd, maar helaas paste er eentje niet goed.