Welke zadelonderlegger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Angel777

Welke zadelonderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 17:30

Hallo Bokkers,

Om een lang verhaal kort te maken........
Nieuw paard, zat vast in de rug, weinig spieren op rug en bij schoft.
Bij aankomst paard zadel direct aan laten passen door zadelmaker (hulsebos zadel).
Paard door verhuizing toch wat ingevallen, gewichtsverlies en spieren bij de schoft en rug weggevallen.
Zadelmaker weer erbij. Zadel maximaal opgevuld van voren. Zadelbontje van mattes eronder. Leek goed te liggen. Totdat ik ging rijden. Zadel drukt toch wat op de schoft. Als ik mijn vingers onder het zadel duw, klemt mijn vinger vast zeg maar.
Zadelmaker weer gecontact. Hij zei dat hij het niet meer kon opvullen van voor. En dat ik het tijdelijk moet oplossen met een prolite pad of met een front riser.

We zijn nu weer in stijgende lijn, chiropractor is erbij geweest, hij wordt al losser in zijn lijf.

Maar moet dus even tijdelijk opgelost worden, zodat de spieren weer kunnen ontwikkelen.

Wat raden jullie mij aan voor dit probleem?
Is die frontriser voldoende? Die frontriser is zo'n gel ding (beetje vlindermodel, en vult de holtes in de schoft)
Of toch de prolitepad?
Of hebben jullie nog een ander briljant idee?

Ik weet niet hoeveel of de frontriser voldoende is nl. Is wel de goedkopere oplossing, de prolite pad is duurder.
Ik zoek naar een tijdelijk goede oplossing zodat de spieren zich kunnen ontwikkelen.

Als de spieren weer terug zijn, past het zadel weer perfect.

Bedankt voor jullie reacties alvast!

Angela

Re: Welke zadelonderlegger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:34

Ik zou gaan voor een speciale pad die met lucht gevuld wordt, precies zoveel als jou paard nodig heeft. Volgens mij zijn te vinden als je gaat zoeken op air-correctorpad. Kost wat, maar dan is je zadel ook echt precies aan te passen op wat je paard nodig heeft. Je zadelmaker moet je helpen om de luchtpad juist in te stellen.