Afgelopen week is de zadelmaker langs geweest om mijn zadel te bekijken. Mijn paard is namelijk de afgelopen tijd zo danig veranderd dat hij voor mijn gevoel niet helemaal meer lekker lag. Zadel zou opnieuw opgevuld worden en de singelstoten zouden vervangen worden. Ik zou er nog een speciale gelpad bij kopen.
Echter is het zadel bij de zadelmaker open gemaakt, en daar is gebleken dat er een flinke scheur in de boom zit. Zadel was tweedehands gekocht door de vorige eigenaar van mijn paard, vandaar dat ik het ook wel nodig vond om eens te checken, ik wist namelijk mijn god niet hoe oud het zadel precies was. En dat is maar goed ook dus.. Want in de meivakantie ga ik met een vriendin op vakantie met de paarden en gaan we lange ritten maken, dus gelukkig ben ik er niet op door gereden.. Want er zou dan een grote kans zijn dat de boom door de midden was gebroken op vakantie, en dat had ik niet willen hebben natuurlijk!
Nu is het zadel het niet meer waard om het helemaal te repareren. Dan kan ik beter een nieuw zadel kopen. Maar ik wil niet een té duur zadel. Nu zag ik de Thorowgood zadels op internet staan. Deze zijn wel kunststof, en ik heb eigenlijk alleen nog maar gereden op leren zadels.
Nu is mijn vraag: Is een kunsttof zadel (Thorowgood dus) net zo goed qua kwaliteit als een leren zadel? En ligt die ook goed? Wat zijn jullie ervaringen met Thorowgood zadels? Zit het lekker? Want ik was helemaal verliefd hoe mijn leren zadel zat..
En zijn er ook leren zadels rond die prijs?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden
! 
ik vind kunststof echt prima zitten en ik wil absoluut niet meer terug naar leer.
). Je zult zien dat een zadel waarvan je denkt "kweet niet" ineens geweldig blijkt te zijn, en dat van de andere kant je idee over een fijn zadel wellicht helemaal niet bij je past