County zadels

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

County zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:39

Hoi allemaal.

Ik heb een heerlijk (en schitterend!) county zadel. Helaas is deze bij de boom wat te smal geworden voor mijn merrie.
Ik heb contact gehad met een zadelmaker en die heeft mij verteld dat een county schijnbaar een houten boom heeft wat dus niet te verstellen is. Kortom, opzoek naar een ander zadel. -O-

Nu vroeg ik me af, heeft iemand hier een County zadel (of een ander met een houten boom) die je wel smaller hebt kunnen laten maken (was dat een nederlandse zin? :o? )

Thirza

Re: County zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:01

Daar kan ik je niet mee helpen, maar weet wel dat mijn zus een county zadel heeft liggen (opknapper) met brede boom die voor n prikkie weg mag.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 22:06

Ik heb zelf al een County zadel en ben eigenlijk ook nog niet opzoek naar een nieuwe. Als ik een nieuwe koop, dan wordt het een Wintec dressuur zodat ik niet om de haverklap een nieuw zadel moet aanschaffen. Ze veranderd waar je bij staat.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:39

http://www.countysaddlery.com/pages/why ... -work.html

County neemt de stelling in dat de boom niet aanpasbaar moet zijn en niet aangepast zou moeten worden.
Ze stellen dat, wanneer de boom niet meer past op het paard, je een nieuw zadel moet kopen.
En op basis van deze denkwijze zijn hun zadels gebouwd :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 08:02

Ah, bedankt!