De ideale deken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

eva92

De ideale deken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:16

Aangezien ik volgend jaar nog maar 1 pony onder de dekens heb wil ik graag een keer goeie dekens aanschaffen, ik heb nu heel veel maar word moedeloos van al het gewissel met die dingen en de deken die ze eigenlijk op moet heb ik eigenlijk niet.

Daarom mijn vraag welke deken is nou fijn in gebruik en werkt ook zonder teveel gepruts, budget speelt geen rol wil hier wel een keer geld aan uit geven. De deken moet zoiezo een losse hals hebben en ik wil graag een 100-200-300-400 grams deken zodat ik kan wisselen want pony word elke winter geschoren en wil haar graag kort in de vacht houden.

Pony heeft nu dekenmaat 175-185 ligt er een beetje aan per merk, veel dekens schuren wel aan haar borst dus graag deken met een wat bredere voorkant of hoger gesneden zodat het niet snijd,

nou hopelijk kan iemand mij helpen!!

Anoniem

Re: De ideale deken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:17

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:19

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:22

shelltje schreef:
Anoniem schreef:
Amigo met liners! Nooit meer anders hier!

Nini_roosje @ [HAR] Vragen over de horseware duo liner

maar dan de amigo? rhino? of rambo?

Amigo, Super pasvorm en kwaliteit.

Rhino en Rambo zijn sterker. Maar de Amigo is al sterker dan een gemiddelde deken. En blijft bij mij nu al 2 winters erg mooi.

Ik heb nu 2 amigo outdoor dekens en 2 liners. En ik heb nog een losse hals van 50 gram geloof ik.
outdoor heb ik 0gr en 100 gram, En ik heb een 400 gram liner en een 200 gram liner.
Hiermee kan ik dus dekens maken van 0, 100, 200, 300, 400 en 500 gram.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:35

Rhino en Rambo zijn sterker. Maar de Amigo is al sterker dan een gemiddelde deken. En blijft bij mij nu al 2 winters erg mooi.

Ik heb nu 2 amigo outdoor dekens en 2 liners. En ik heb nog een losse hals van 50 gram geloof ik.
outdoor heb ik 0gr en 100 gram, En ik heb een 400 gram liner en een 200 gram liner.
[/quote][/quote]

oke en welke types heb jij als ik vragen mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:37

shelltje schreef:
Anoniem schreef:

oke en welke types heb jij als ik vragen mag?

Outdoor de bravo, Deze zijn geschikt om liners in te doen.
Ik bestel altijd via bokker Josie die kan ze een stuk goedkoper leveren.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:54

Ik heb even gekeken maar deze hebben volgens mij niet de 3 punts voorsluiting ofwel?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:00

Dominic dekens, echt geweldig!

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:05

bucas deken. voor mij geen andere

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:07

shelltje schreef:
Ik heb even gekeken maar deze hebben volgens mij niet de 3 punts voorsluiting ofwel?

Nee geen 3 punts, Dat heeft alleen rambo.

Maar de dekens blijven bij mij perfect liggen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:09

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:31

Hier ook een grote horseware fan!!
Heb de amigo 50 grams en de Rambo 0 grams.
En de liners in 100 gr, 200 gr, 300gr en 400 gr.
Wil nooit meer iets anders!

Een grote investering, maar dan heb je wat.
Laatst bijgewerkt door ninne1 op 25-03-14 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:32

Hier ook Amigo Bravo. Ideaal! Werkt super makkelijk en ze blijven super goed liggen. Geen schuurplekje, geen kapotte manen. Helemaal niks.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:16

Hier nog een Amigo fan!! Sinds kort heb ik de Amigo 100grams outdoor, en er een 100grams liner bij gekocht. Ook heb ik een Amigo 0grams, maar daar zit gek genoeg een naadje op de kont, dus daar ben ik dan wat minder blij mee. (hopelijk krijg ik hem weer goed waterdicht met teflonspray) :D
De pasvorm is super, ondanks dat er geen bilriemen aanzitten, waar ik heel blij mee ben.

Glen94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:31

Ik zweer bij rhino & rambo van horseware, wil niet anders meer. Geen schuurplekken meer, scheefhangende dekens en het geklooi met onderdekens.* 1maal bevestigen en indien nodig verwisselen maar onderdeken blijft exact zitten d.m.v bevestigings systeem. Bovendien heeft rambo zoiezo en rhino afhankelijk van welk type deken, v sluitingen wat veel meerwaarde heeft aan de pasvorm. Is wel een rib uit te lijf bij aanschaf maar vol lof over dit merk.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 08:13

bedankt voor de reacties, ik zit nu naar de rambo optimo te kijken hier iemand ervaring mee? anders moet ik eens naar divoza gaan om de verschillende dekens te zien en dan een keus te maken!

EvaaxGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:26

En anders raad ik Bucas dekens ook zeker aan! :)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:28

Voor mijn pony's heb ik de laatste tijd Bucas of Rhino gehad. Heel fijn!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:28

Ook hier super tevreden met de Horseware dekens in combinatie met liners.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:35

shelltje schreef:
bedankt voor de reacties, ik zit nu naar de rambo optimo te kijken hier iemand ervaring mee? anders moet ik eens naar divoza gaan om de verschillende dekens te zien en dan een keus te maken!

Ja ik vind de Amigo Bravo fijner liggen :)

Rambo vond ik erg ruim vallen en sloot niet mooi aan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:40

Bucas! Ik heb een 50 gram regendeken (irish turnout) en de all in one en toen was ik helemaal klaar :) ideaal.

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 09:42

Oke dan ga ik eens bii de divoza kijke naar de verschillende types want er is wel heel veel keus haha!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:47

shelltje schreef:

Ik ben een Horsewarefan van de bovenste plank, maar vind persoonlijk de Optimo retezwaar. Die zou ik zelf dus niet kopen.

En als HW ga dan voor de Rambo. Die is in vergelijk met de Amigo veel en veel beter. De Rambo is en blijft hun paradepaardje, die krijgt dus veel meer innovaties enz dan de Amigo. Waarbij, en ik heb zowel Amigo als Rambo, ik persoonlijk niet weg ben van de Amigo. Hij is echt niet zo sterk, had em op een merrie liggen die echt geen sloper was, en binnen een paar maand toch al een gaatje erin. En ik vind de Amigo minder goed vocht en warmteregulerend. Onder de Amigo wel eens een wat klam paard gehad, terwijl onder dezelfde dikte Rambo nooit geen probleem.

Bucas ben ik geen fan van. Dat is niet vanwege de pasvorm, maar vanwege het fleece aan de binnenkant. Dat blijft haken op de haren van het paard. En aan het eind van een winter had ik me zoveel haar in de deken zitten dat je er een paard van kon breien :D
En als jou pony een wat breder model aan de voorkant nodig is zou ik zeker geen Bucas nemen. Imo redelijk smal gesneden in de hals. Zelfs in het geval van de Big Neck modellen. Vriendin van me heeft zoeen op dr paard liggen (Quarter dus breed) en het is echt wel krapjes.

Van de Rambo's zijn de Original met legarches breder gesneden in de hals. Breder dan de original (die mooie gifgroene :D ) De Duo is ook weer wat smaller aan de voorkant, maar dat is omdat die vrij hoog ligt. En daar moet je dus opletten dat het niet begint te snijden aan de bovenkant op de hals. De V-sluiting maakt dat hij wel ruimte geeft, maar alleen aan de onderkant.
Horseware heeft nu ook een steeds breder wordende lijn van cobmodellen. Die zijn speciaal voor brede rassen. Kan je mss ook nog naar kijken. En in heel veel modellen kan je tegenwoordig met liners werken. Dan kan je de deken heel makkelijk zo dun of dik maken als nodig. Maar zelfs de modellen die niet de ogen hebben aan de voorkant zijn met liner te gebruiken. Mijn Originals hebben ook geen ogen, maar de liners blijven ook hieronder goed liggen. Ik heb overigens ook brede paarden, Quarters :D

Maar als laatste tip, kijk gewoon wat op jou pony goed ligt. Voor de ene is dat merk X voor de ander merk Y ;) Wij kunnen eigenlijk alleen onze ervaringen met bepaalde merken geven. Het is geen garantie dat het ook voor de jouwe werkt :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:53

Ik heb de normale bucas op mijn paintmerrie, juist doordat hij hoog sluit veel ruimte op de schouder en nog nooit zo'n ruimte aan de voorkant gehad :) verschilt dus denk ik per paard.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:58

Haha bij mijn merrie (kruising tinker) is een Bucas juist weer veel te krap rond haar schouders.
Bij haar is de pasvorm van de HW dekens juist weer veel beter.