Dekens zelf wassen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Nina1999

Dekens zelf wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 14:57

Hallo,

Ik heb meerdere dekens liggen die heel vies zijn. Ik heb eens rond gekeken, maar als ik die allemaal naar een wasserij moet brengen is het echt heel duur. Dus wil ik ze graag zelf wassen. Nu is mijn vraag; hoe doe je dat het best?? In wasmachine, tuinslang erop, in grote emmer?? Ik heb echt geen idee, maar het is wel de bedoeling dat ze waterdicht blijven. Wat kun je daarvoor het best gebruiken??

Alvast bedankt!

Groetjes Nina

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:01

Ik borstel ze altijd heel goed af en doe ze dan in de wasmachine. Hele dikke dekens kunnen er natuurlijk niet in. Omdat ze op een prop zitten in de machine gaat niet al het vuil er uit dus spoel ze eerst voor of was ze 2x. Doe altijd een paar dekens achter elkaar, daarna wasmachine een keer leeg laten draaien op 90 graden met schoonmaakazijn, filters schoonmaken en wasmachine is weer schoon.

Gebruik het wasmiddel van Bucas of Rambo, als de dekens droog zijn kun je ze ook nog waterdicht spuiten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:05

Zweetdekens de wasmachine in. Winterdekens of andere dikkere dekens een nacht in sop laten weken in tonnen, en de volgende dag de hogedrukspuit erop. Het handigste is als je dit al hangend kan doen, en daarna laten hangen om te drogen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:07

Heukeltje schreef:
Ik borstel ze altijd heel goed af en doe ze dan in de wasmachine. Hele dikke dekens kunnen er natuurlijk niet in. Omdat ze op een prop zitten in de machine gaat niet al het vuil er uit dus spoel ze eerst voor of was ze 2x. Doe altijd een paar dekens achter elkaar, daarna wasmachine een keer leeg laten draaien op 90 graden met schoonmaakazijn, filters schoonmaken en wasmachine is weer schoon.

Gebruik het wasmiddel van Bucas of Rambo, als de dekens droog zijn kun je ze ook nog waterdicht spuiten

Blijven ze dan goed waterdicht?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:07

Zoveer mogelijk vuil en haar eraf borstellen. Dan als je kan de hogedruk erop zetten. Daarna pas in de wasmachine.
Een nieuwe wasmachine is over het algemeen duurder dan dekens laten wassen... ;)

edit:typo

Heukeltje

Re: Dekens zelf wassen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:11

ja hoor, als je ze met speciaal bucas of rambo wasmiddel wast en ze daarna inspuit blijven ze goed waterdicht

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 15:21

Waarmee moet je ze dan inspuiten?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:20

Ik borstel en stofzuig ze eerst en steek ze daarna in de wasmachine. Wel doe ik een stukje oude handdoek rond de gespen om te voorkomen dat ze mijn trommel kapot maken :)

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:45

spuitbussen zijn er ook van bucas en Rambo maar je kunt ook een water en vuilafstotende spray van HG kopen

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:12

Zorg er in ieder geval voor dat de trommel niet te vol zit, anders wordt je deken niet schoon. Hij moet ruimte genoeg hebben, om rond te draaien....
En idd Rambo wasmiddel of iets dergelijks gebruiken, niet warmer dan 30 graden en niet centrifugeren.

In een emmer/ton of afspuiten worden de dekens niet goed schoon van, daarmee krijg je vuil ed niet uit de voering.

Simone1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:47

Mijn waterdichte dekens laat ik altijd wassen. Maar bijvoorbeeld zweetdekens, dekens die niet waterdicht zijn, was ik wel zelf. Stop ze dan gewoon in de wasmachine, zou wel eerst zoveel mogelijk haar er af borstelen haha ;)