Springschoenen in de wei

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

maudx7

Springschoenen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 11:43

Heeft er iemand bij zijn paard of pony springschoenen aan in de wei, zo ja wat voor springschoenen geef jij je paard/pony aan? Ik twijfel erg tussen springschoenen van rubber en van stof/klittebandstof.

Ben bang dat ze als ze een keer op de rubberen gaat staan ze de rubberen meteen sloopt, is namelijk tijdens het rijden al vaker gebeurd met mijn rubberen springschoenen. Heb alleen zelf geen ervaring met stoffen springschoenen, dacht zelf dat die misschien wat minder fijn mee buigen met de hoef dan rubberen springschoenen.
Heb ook gezien dat de stof (achtige) iets duurder zijn dan de normale rubbere springschoenen, vandaar dat ik me ook afvraag of er verschil zit in kwaliteit?

Had deze springschoenen op het oog, maar andere suggesties/ervaringen mogen natuurlijk ook gedeeld worden!

Horse&Passion neopreen springschoenen
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... choen.html

Pagony springschoenen
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... oenen.html

x_Jeanine_x

Re: Springschoenen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:46

Wij hebben in de eerste keer wei twee paarden met de neopreen springschoenen van EJ om gehad. En blote voeten paard zelf zonder en de andere met rubberen van Norton, omdat deze dat gewend is.
Die andere twee hebben met crossen ook neopreen om, dus vandaar deze keuze :)

avi5987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:47

Mijn staat gewoon in rubberen springschoenen in de wei. Ze rent & springt erop los (ook in de modder / het water) en ze zijn nog perfect in leven (echter, pas 4 weken geleden hiermee begonnen).

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:48

Ik heb zelf springschoenen van BR, die zijn erg fijn!

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:05

x_Jeanine_x schreef:
Wij hebben in de eerste keer wei twee paarden met de neopreen springschoenen van EJ om gehad. En blote voeten paard zelf zonder en de andere met rubberen van Norton, omdat deze dat gewend is.

Merk je wel verschil tussen de neopreen en de rubberen of niet zo veel?
En zitten de neopreen niet in de weg ofzo tijdens t bewegen? Lijken me wel fijne springschoenen als je ze tijdens het crossen gebruikt, ga meteen even op de EJ site kijken!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:10

Ik heb springschoenen van Harry's Horse om bij die van mij, neopreen met een verharde achterkant.
Die van mij trapt altijd haar ijzers los/eraf dus die moet ik wel met iets om buiten zetten. Deze werken goed :j

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:11

Evony schreef:
Ik heb springschoenen van Harry's Horse om bij die van mij, neopreen met een verharde achterkant.
Die van mij trapt altijd haar ijzers los/eraf dus die moet ik wel met iets om buiten zetten. Deze werken goed :j

Ja k moet echt iets hebben zodat ze achter goed beschermd is, ze heeft haar hele hak open geschopt, wond is zo diep dat ze al een week op rust staat en nogsteeds niet goed is..

Heb je misschien een linkje naar een webshop van die springschoenen? :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:12

Die heb ik gewoon bij de plaatselijke ruitersportzaak gehaald maar ik zal even kijken op internet!

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:13

Evony schreef:
Die heb ik gewoon bij de plaatselijke ruitersportzaak gehaald maar ik zal even kijken op internet!

Dankje! k ga ook even kijken of ik ze misschien kan vinden

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:14

Ik had eerst altijd rubberen. Nou die ging zo snel kapot! Nu heb ik stoffen met plastic aan de buitenkant. (Lak) en die blijven heel. Met name omdat dat lak (plastic) niet zo snel scheurt denk ik!!

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:16

kusvoorjou schreef:
Ik had eerst altijd rubberen. Nou die ging zo snel kapot! Nu heb ik stoffen met plastic aan de buitenkant. (Lak) en die blijven heel. Met name omdat dat lak die zo snel scheurt denk ik!!

Helpt de lak goed ja, tegen het scheuren? Ik had wel een paar lak gezien, maar twijfelde of dat die niet wat te hard waren misschien door de lak, of niet goed mee bewogen.
Vind het wel heel belangrijk dat de springschoenen niet in de weg zitten tijdens t lopen!

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:20

Ik heb ze zelf altijd om met buitenritten en cross ritten. Ze zijn nog nooit los gelaten of kapot gegaan. Heb ze al een half jaar!

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:20

kusvoorjou schreef:
Ik heb ze zelf altijd om met buitenritten en cross ritten. Ze zijn nog nooit los gelaten of kapot gegaan. Heb ze al een half jaar!

oh super, ga ik ook even naar kijken dankje!

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:27

maudx7 schreef:

Niet kapot te krijgen, klittenband blijft "klitten", nat of droog, geen schuurplekken en vallen mooi!
Een van de weinige waar ik zeer tevreden over ben voor mijn fries met hele grote lompe voeten! :')

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:30

Reformer schreef:
maudx7 schreef:

Niet kapot te krijgen, klittenband blijft "klitten", nat of droog, geen schuurplekken en vallen mooi!
Een van de weinige waar ik zeer tevreden over ben voor mijn fries met hele grote lompe voeten! :')

Oh super, dankje! Vond die inderdaad wel t leukst haha.
Worden ze niet snel vies in de modderige wei? Onze wei is namelijk in het najaar net een slachtveld met al die modder enzo.

En fijne pasvorm? Heb namelijk een E-pony (D gefokt) met mini voetjes, en de springschenen gaan maar vanaf maat M, dus twijfelde of ze die wel past of dat die te groot zijn..

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:35

maudx7 schreef:
Evony schreef:

ik kan ze online niet vinden helaas -O-

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:38

maudx7 schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Merk je wel verschil tussen de neopreen en de rubberen of niet zo veel?
En zitten de neopreen niet in de weg ofzo tijdens t bewegen? Lijken me wel fijne springschoenen als je ze tijdens het crossen gebruikt, ga meteen
even op de EJ site kijken!

wij vinden persoonlijk zelf de neopreen fijner. Rubber lijkt soms te 'klepperen'
Tijdens de cross zijn het ook fijne beschermers. Dus wei is ook prima :)

Reformer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:40

maudx7 schreef:
Oh super, dankje! Vond die inderdaad wel t leukst haha.
Worden ze niet snel vies in de modderige wei? Onze wei is namelijk in het najaar net een slachtveld met al die modder enzo.

En fijne pasvorm? Heb namelijk een E-pony (D gefokt) met mini voetjes, en de springschenen gaan maar vanaf maat M, dus twijfelde of ze die wel past of dat die te groot zijn..

Die past ze denk ik wel, mijn fries heeft namelijk XXL en die vallen prima. Ik vind ze niet zwaar worden op vochtige bodem, je hebt wel eens dat ze helemaal vacuüm trekken. Nee, ik ben erg tevreden.. En laat het bij Divoza nou eens een van de goedkopere zijn :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:43

Ik heb mijn pony altijd met neopreen staan, zitten minder echte randen aan en beschermen beter. Alleen oppassen dat deihoeven niet te nat worden.

Ik heb trouwens ook de springschoenen van horse en passion! Zijn hele fijne. Voor mijn e pony met ijzer maat paarden 0 heb ik maatje l, die passen super.
Laatst bijgewerkt door smurffie op 25-03-14 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:51

Evony schreef:
maudx7 schreef:

ik kan ze online niet vinden helaas -O-[/quote]

Ahh, misschien vind ik ze binnenkort nog wel ergens! maar bedankt voor het kijken!

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 12:52

Super bedankt Jeanine, Reformer en smurffie! Ga ze straks meteen bestellen. :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:06

Mijn paard draagt momenteel buiten de springschoenen van horse en passion uit je openingstopic. Fijn springschoenen voor een fijne prijs.

Makkelijk schoon te maken, blijven goed dichtzitten (ook na een hele dag op een klei-modder-weide)

Ze heeft ook met BR los gestaan. Ook hele fijne, maar wel sneller kapot. De neopreens van BR worden best zwaar van modder, maar deze dus niet.

Rubber gaat wat sneller schuren, dus daar moet je altijd mee uitkijken als ze er echt de hele dag mee staan.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:11

Hier heb ik springschoenen van EJ voor rijden en buiten bij alle paarden
Fijne springschoenen :j heb ze inmiddels al 4 jaar
goedkoop en fijn
Blijft ook altijd dicht zitten nog nooit is er eentje afgetrapt omdat het klittenband los liet

Op eentje na die heeft elke maand wel minimaal 1 paar nieuwe nodig daar pak ik dan de spring schoenen van de andere paarden voor en die krijgen dan nieuwe

maudx7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-14 11:13

Super bedankt voor de reacties allemaal, ben dr echt mee geholpen!

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:19

Ik heb van die neoprene no turn springschoenen maar daar mag hij van mij de wei niet mee op omdat hj er best wel snel uitslag van krijgt met rijden. Dus om hem op te wei zetten zou ik rubberen nemen,